۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۰۷۵۳۴

شورای هماهنگی هفته جمعیت با حضور نهادهای حوزوی برگزار شد

شورای هماهنگی هفته جمعیت با حضور نهادهای حوزوی برگزار شد
با تأکید مدیرحوزه های علمیه، شورای هماهنگی هفته جعیت با حضور نمایندگانی از مراکز و نهادهای حوزوی در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تأکید مدیرحوزه های علمیه، شورای هماهنگی هفته جعیت با حضور نمایندگانی از مراکز و نهادهای حوزوی در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست هماهنگی که دبیری آن بر عهده حجت‌الاسلام رسول ساکی، دبیر ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه بود، نمایندگانی از جبهه مردمی فعالان جمعیت، معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه برادارن و خواهران، جامعةالزهرا(س)، مرکز خدمات، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، ستاد جمعیت پایدار، وزارتخانه‌های کشور، بهداشت، ارشاد اسلامی، ستاد مشترک نیروهای مسلح، قرارگاه قرب بقیة الله، بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(س)، شهرداری تهران، اداره کل سلامت امروز در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران گردهم‌ آمدند و بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل تمام دستگاهها در خصوص جمعیت تأکید کردند.

در این نشست چندساعته، بانکی پور، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون مشترک طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» به عنوان میهمان ویژه به ایراد سخن پرداخت.

همچنین دکتر فروتن، دبیرستاد ملی جمعیت نیز در سخنانی گفت: ماده اول قانونی که تصویب شده مطالبات حضرت آقا است که باید محقق شود، بنا ندارم با تیم کنترل جمعیت وزارت بهداشت کار کنم و مطالبات در این مساله جمعیت زیاد است.

وی افزود: بحث خانواده بحث ارزشی نظام است که دشمن سال ها است برنامه ریزی می کند، جبهه مردمی را باید فعال کنیم تا اگر دولت بعد هم نخواست قانون را اجرا کند مردم  اجازه ندهند و خودشان دست به کار شوند.

فروتن گفت: برخی می گویند اولویت بسترسازی هاست و باید شرایط ایجاد کنیم و اولویت مساله جمعیت نیست، ولی اشکال این است که اگر بهترین زیرساختها آماده شود دیگر نمی توانیم جمعیتی را اضافه کنیم.

وی ادامه داد: جز با همفکری و تمرکز بر روی نقاط مشترک نمی توانیم کاری پیش ببریم و یک نقشه راه لازم داریم و برنامه دراز مدت ۷ ساله برای حداقل ۷ سال که مربوط به زمان اجرای قانون مربوط به مجلس و خواسته مجلس است.

دبیرستاد ملی جمعیت با بیان این که بهتر بود در ستاد ملی جمعیت ،خانواده هم اضافه می شد بیان کرد: به نظرم این ستاد تبلور فرمایشات حضرت آقا در ۲۴ آبان ۱۳۹۸ است که بحث خانواده و جمعیت را مطرح کردند و گفتند جایی می خواهیم برای این دو مقوله با ۱۰ ویژگی و به نظرم آن ستاد  همین ستاد ملی جمعیت است.

ارسال نظرات