۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۰۷۵۸۹

برگزاری آئین نخستین شب از لیالی قدر در شهرهای مختلف جهان

برگزاری آئین نخستین شب از لیالی قدر در شهرهای مختلف جهان
مسلمانان در کشورهای جمهوری آذربایجان، سوریه و هند چهارشنبه شب مصادف با شب نوزدهم رمضان، با گردهم آیی در مساجد و حسینیه‌ها نخستین شب از لیالی قدر را به جای آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان، «ابن ملجم مرادی» از گروه خوارج، در حالی که حضرت امام علی (ع)، امام اول شیعیان جهان درحال اقامه نماز صبح بودند، شمشیر زهرآگین خود را بر فرق مبارک ایشان فرود آورد.

امام اول شیعیان جهان پس از ضربت خوردن، در خانه بستری و دو روز بعد، بیست و یکم ماه مبارک رمضان شهید شدند.

شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب‎های قدر است و مسلمانان با شب زنده داری، قرآن بر سر گرفتن، نیایش و خواندن دعای جوشن کبیر، با خدای خود راز و نیاز می کنند.شب قدر، شبی است که در تمام سال شبی به فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر از عمل در هزار ماه است و در آن، تقدیر سال رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، همزمان با دهه دوم ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن لیالی قدر و ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین (ع) مراسم معنوی احیای شب قدر و عزاداری شب ضربت خوردن مولای متقیان امیرالمومنین حضرت امام علی علیه‌السلام با حضور گسترده شیعیان در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم پس از خواندن دعاهای افتتاح و جوشن کبیر، اعمال نخستین شب قدر را بجای آوردند.

برهمین اساس، آیین مشابهی ازسوی پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام چهارشنبه شب در شهرهای دمشق، دهلی نو و بیروت نیز برگزار شد.

در این آئین‌ها، روحانیون، مداحان و شرکت کنندگان از پروردگار متعال برای گناهان و کوتاهی‌های خود، طلب غفران و بخشش کرده و برای در امان بودن ملت‌ها از جمله جهان اسلام از بیماری کرونا دعا کردند./۹۸۸/

ارسال نظرات