۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۷۰۷۵۹۸

روسیه در حال پیشروی در خاک اوکراین

روسیه در حال پیشروی در خاک اوکراین
وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین عنوان کرد که نیروهای روسیه در حال پیشروی در مناطق شرق اوکراین هستند.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد افزود: روسیه احتمالاً می‌خواهد موفقیت‌های چشمگیری را پیش از جشن سالانه ۹ «می» (۱۹ اردیبهشت) به نمایش بگذارد و این امر می‌تواند بر سرعت و قدرت آن‌ها برای انجام عملیات تا پیش از این تاریخ تأثیر بگذارد.

نهم ماه «می» یک تعطیلی برجسته در تقویم روسیه است. در این روز روسیه تسلیم شدن نازی‌ها در جنگ جهانی دوم را با رژه عظیم نیرو‌ها و تسلیحات در سراسر میدان سرخ در مقابل کرملین جشن می‌گیرد.

این درحالیست که مقامات آمریکایی نیز معتقدند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر روی این تاریخ به عنوان روز پیروزی در اوکراین تمرکز کرده است. آن‌ها می‌گویند که روسیه برای کسب یک پیروزی تحت فشار قرار گرفته است و به احتمال زیاد قصد دارد در شرق اوکراین به یک پیروزی دست یابد.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع انگلیس نیز آمده است: نیرو‌های روسیه اکنون در حال پیشروی از مناطق مستقر در دونباس به سمت کراماتورسک (در شرق اوکراین) هستند که همچنان از حملات موشکی مداوم رنج می‌برد.

این بیانیه ادعایی می‌افزاید: سطوح بالای فعالیت هوایی روسیه برای پشتیبانی نزدیک از حملات در شرق اوکراین ادامه دارد تا قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین را سرکوب و نابود کند.

نزدیک به دو ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشار‌های دیپلماتیک و تهدید‌ها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بار‌ها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشار‌ها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات