۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۰۷۶۳۵
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عنوان کرد؛

گروه های تکفیری و جنایات عربستان، نتیجه مهجوریت قرآن

گروه های تکفیری و جنایات عربستان، نتیجه مهجوریت قرآن
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر به قرآن عمل می شد نباید در کشورهای اسلامی به جای گرفتن اسلحه ها به سوی دشمن به جان یکدیگر افتاده و برادر کشی کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر جزء به جزء قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به آیات جزء نوزدهم قرآن کریم گفت: امت اسلامی زمانی به قدرت دست پیدا می کند که کتاب خدا را قانون اساسی خودش قرار بدهد و این کار را سرلوحه همه فعالیت ها و برنامه ریزی های خودش قرار دهد.

وی افزود: مسیری که قرآن برای زندگی ترسیم می کند، متقن و مستحکم ترین مسیر برای زندگی است، جامعه ای که برپایه قرآن بنا نهاده شود، جامعه مستحکمی خواهد بود، خانواده ای که برپایه قرآن شکل بگیرد خانواده غیرمتزلزلی خواهد بود، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که برپایه قرآن شکل بگیرد اقتصاد مستحکم، فرهنگ مقاوم و سیاست مقتدری خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تنها راه حل مشکلات را پناه بردن به قرآن دانست و ابراز کرد: قرآن واسطه خدا و مومنان است، جهاد با مشرکان بوسیله قرآن همان جهاد کبیر است که رهبرمعظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده اند.

وی با بیان اینکه قرآن اصلی ترین دستمایه جهاد تبیین است، اظهار داشت: رهبر انقلاب بارها بر این موضوع تاکید فرموده اند؛ قرآن بدون اهل بیت نمی تواند مایه اقتدار امت شود، پیامبر فرمودند من در میان شما قرآن و عترتم را به امانت سپرده ام اگر به هر دو تمسک بجویید گمراه نخواهید شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تعامل مسلمین و جهان اسلام با قرآن عنوان کرد: متاسفانه امروز قرآن در دنیای اسلام مهجور است؛ امروز وضعیت جهان اسلام وضعیت متفاوتی دارد مخصوصاً کشورهایی که زیرسلطه فرهنگی شرق و غرب قرار گرفته اند، قرآن در نزد آن ها به یک کتاب تشریفاتی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به مدارس عریض و طویل حفظ قرآن در برخی کشورهای اسلامی اذعان کرد: عده زیادی از نوجوانان و جوانان قرآن حفظ می کنند اما متاسفانه اندیشه های آن ها از غرب و گاهی از شرق گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه هرگاه قرآن در مرکزیت تصمیم گیری امت اسلام قرار گرفت، آن روز می توان گفت کمی حق قرآن اداء شده است، خاطرنشان کرد: اگر قرآن مهجور نبود چند میلیارد مسلمان نباید در ضعف و ذلت قرار می گرفتند، اگر به قرآن عمل می کردند نباید به جای گرفتن اسلحه ها به سوی دشمن به جان یکدیگر افتاده و برادر کشی راه بیندازند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اینکه عربستان، یمنی ها را بکشد و در سوریه جنگ طایفه ای راه بیفتد، همه این موارد به علت مهجوریت قرآن در بین مسلمانان است.

وی برای رفع مهجوریت قرآن تصریح کرد: تعلیم و تعلم قرآن اولین راه است که فعالیت های خوبی در ماه رمضان صورت می گیرد اما مع الاسف خلاء هایی وجود دارد، بسیار ناشایست است که فارغ التحصیلان مقاطع بالای دانشگاهی ما بعضاً حتی توانایی روخوانی قرآن هم نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم افزود: همانگونه که در مقطع دکتری به توانایی زبان انگلیسی اهتمام نشان داده شده است باید نسبت به قرآن نیز اهتمام شود.

وی تدبر قرآن را عامل دیگری برای رفع مهجوریت برشمرد و خاطرنشان کرد: قرآن حامی خانواده و اقتدار امت اسلام است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
لطفا سخنان ایشان را در مورد محجوریت قرآن که در شبکه یک صدا و سیما در لیالی قدر سال1401پخش شد ،6DRH را در سایت بگذارید
0
0