۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۰۷۶۵۷
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عنوان کرد؛

دنیاگرایی مسؤولان، زمینه ساز شکست امت ها

دنیاگرایی مسؤولان، زمینه ساز شکست امت ها
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) گفت: دنیا گرایی برای همه بد است و برای مسؤولان بدتر است، چون با دنیاگرایی زمینه شکست امت ها را فراهم می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در تفسیر جزء بیستم قرآن کریم در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: یکی از مهم ترین عوامل قدرتمندی که در آیات جزء بیستم مکرر به آن اشاره شده دنیا گریزی است.

وی افزود: یکی از مهم ترین راه های پیروزی امت قطع وابستگی و بی رغبتی نسبت به دنیا است؛ آیات این جزء نوید بخش زوال مستکبران عالم را می دهد، امروز بسیاری از تحلیل گران سیاسی معتقدند قدرت مستکبران جهان مخصوصاً آمریکای جنایتکار رو به زوال است و فروپاشی آمریکا ان شاء الله نزدیک است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری دنیا طلبی را عامل سقوط توصیف و تاکید کرد: رهروان راه حق هم اگر گرفتار دنیا طلبی شوند قدرت خود را از دست خواهند داد و سقوط خواهند کرد، دنیا طلبی در جبهه حق خصوصاً توسط خواص و دولتمردان جبهه حق باعث رنگ باختن آرمان ها می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برخی دنیا گرایی ها در جامعه انقلابی تصریح کرد: امروز هم در جامعه انقلابی ما متاسفانه برخی از اشخاص به دلیل گرفتار شدن به مسائل اقتصادی به تدریج از ارزش ها و آرمان انقلاب فاصله گرفتند تا جایی که برخی به معاندین نظام تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: برخی به دامن دشمن پناه برده و به بلندگوهای آنان تبدیل شده اند، این ها همه از نتایج دنیاگرایی و دنیا طلبی است؛ دنیاگرایی عامل شکست اقتدار امت ها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دنیا طلبی را موجب بردگی افراد و دولتمردان برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر دنیا گرایی وارد قلب شد دیگر به راحتی نمی توانند از آن دل بکنند، اهداف انقلابی تحت الشعاع قرار می گیرد و گردن خود را در برابر طاغوت ها خم می کنند و به هر خفت و خواری تن خواهند داد.

وی افزود: امروز متاسفانه بسیاری از کشورهای به ظاهر مسلمان اینگونه شده اند و به خاطر دنیا طلبی حاکمانشان در برابر طواغیت مثل آمریکای جنایتکار تن به خفت و خواری داده اند، آمریکا ثروت مسلمانان را به غارت می برد و آن ها را تحقیر می کند و آن ها را با لقب گاو شیرده مورد خطاب قرار می دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دنیا طلبی انسان را از دشمن حقیقی خود غافل می کند، بیان کرد: دنیا طلبان گاهی بخاطر ثروت بیشتر به دشمن واقعی خود پناه می برند و متوجه نمی شوند که از پشت خنجر می خورند، امروز بسیاری از دوستان آمریکا به همین بلا گرفتار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دنیا طلبی را موجب ترس و شکست برشمرد و ابراز کرد: دنیاگرایی اهداف را به فراموشی می سپارد، حق طلبی را ضعیف می کند، همچنین دنیا طلبی ترس و در پی آن شکست را در پی دارد.

وی دنیاگرایی را باعث ترویج فسق و فجور در جامعه دانست و یادآور شد: نتیجه ترویج فسق و فجور تباهی و شکست امت ها خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به کلام امیرالمومنین به یکی از کارگزان خود اظهار کرد: دنیا گرایی برای همه بد است، برای مسئولان بدتر است، مسئولان اگر گرفتار دنیاگرایی شدند زمینه ساز شکست امت ها را فراهم می کنند.

ارسال نظرات