۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۰۷۶۵۸
خطیب نماز جمعه دامغان:

مردم منتظر نتایج تلاش دولت در مهار گرانی هستند

مردم منتظر نتایج تلاش دولت در مهار گرانی هستند
امام جمعه موقت دامغان گفت: مردم تلاش‌ دولت برای سامان دادن اوضاع اقتصادی کشور را می‌بیینند، اما توقع دارند نتیجه برنامه‌های دولت برای مهار گرانی را هرچه سریعتر لمس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی جیرانی در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار و روزه دار این شهرستان در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت لیالی پرفضیلت قدر و تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) به شرح فضائل نورانی آن امام همام پرداخت و اظهار داشت: نبی مکرم اسلام می‌فرماید اگر همه درختان باغ‌ها قلم شوند و تمام دریا‌ها مرکّب و جوهر، و جن‌ها حسابگر و انسان‌ها نویسنده گردند، نمی ‏توانند فضایل علی(ع) را شمارش کنند.

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمند تمرین اعضا و جوارح ما برای حصول تقوای الهی است، افزود: چشم یکی از مهمترین اعضا در رسیدن به این مقصود است، بی تقوایی چشم گرفتاری‌های دنیا و آخرت را به دنبال دارد، یکایک ما باید برای سعادت بر چشم‌های خود عینک تقوا بزنیم.

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست باکفایت بنیانگذار کبیر انقلاب، گفت: نیروی مردمی و ولایی سپاه در طول قریب به ۴۳ سال اخیر خدمات بسیاری را به ملت، کشور و نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف سیاسی، نظامی، رفاهی و اقتصادی انجام داده و بهترین معرف آن کلام امام خمینی(ره) است که فرمود: " اگر سپاه نبود کشور نبود. "

حجت الاسلام والمسلمین جیرانی در ادامه به موضوع شرایط اقتصادی کشور و بار گرانی که هر روز بردوش مردم بیشتر می‌شود اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش‌های دولت مردمی آیت الله رئیسی برای سامان دادن اوضاع اقتصادی کشور مشهود است، اما مردم توقع دارند نتیجه برنامه‌های دولت برای مهار گرانی را هرچه سریعتر ببینند.

وی با بیان اینکه تحلیل عده‌ای از بازماندگان دولت گذشته که تلاش دارند همه مشکلات ناشی از سوء مدیریت‌های هشت سال قبل را به هشت ماه فعالیت دولت فعلی نسبت دهند و برطبل ناامیدی می‌کوبند و البته عده‌ای در دولت که علت همه مشکلات را به دولت‌های گذشته نسبت می‌دهند، هیچکدام پذیرفتنی نیست، گفت: باید تحلیلی منصفانه از شرایط داشت، ضعف‌ها و خسارات برجای مانده از دولت قبلی و برخی تفکرات و مسئولان باقی مانده از دولت قبلی و البته برخی ضعف‌ها در مدیران دولت فعلی باید برای کاهش مشکلات رفع گردد.

گفتنی است، گرامیداشت دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک و تأکید بر وظیفه همگانی در قبال حفظ محیط زیست و یادآوری پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست حمله آمریکا در صحرای طبس به امر الهی از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات