۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۷۷۶۶
سیاست‌گذاران تبلیغ (۳)؛

رقابت نهادهای اعزام مبلغ فرصت و مزیتی برای مبلغان

رقابت نهادهای اعزام مبلغ فرصت و مزیتی برای مبلغان
حجت الاسلام مرادی گفت: برخلاف آن دسته از افراد که حضور دستگاه‌های اعزام مبلغ را موازی کاری می‌دانند به نظر من چند صدایی مزیت و فرصتی برای امر تبلیغ است.

حجت الاسلام حسن مرادی مبلغ نمونه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به موازی کاری نهادهای اعزام مبلغ گفت: مقوله تبلیغ در کشور ما متولیان زیادی دارد؛ برخلاف آن دسته از افراد که حضور دستگاه‌های اعزام مبلغ را موازی کاری می دانند به نظر من چند صدایی مزیت و فرصتی برای امر تبلیغ است.

وی افزود: اگر یک نهاد مشخص داشتیم یقیناً خیلی از کارها روی زمین می ماند، متأسفانه در کشور ما اینگونه است که اگر کار منحصر به یک شخص یا نهاد باشد امور به نحو احسن پیش نخواهد رفت.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به رقابت در نهادهای اعزام کننده ابراز کرد: حضور نهادهای مختلف مثل اوقاف، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات و دیگر نهادهای اعزام کننده موجب رقابت و بهتر شدن امر تبلیغ و اعزام مبلغ می شود.

مسؤول گروه جهادی بلاغ المبین با تاکید بر عدم موازی کاری در امر تبلیغ اظهار داشت: شاید ده سال پیش چنین اتفاقی می افتاد که به دلیل ازحام مبلغ جایی بی نیاز از مبلغ باشند و شهر دیگری کمبود مبلغ داشته باشد، اما امروزه چنین چیزی را شاهد نیستیم و بیشتر کمبود مبلغ در مناطق تبلیغی است.

وی تجمیع بودجه تبلیغی دستگاه ها را امری مناسب تر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر نهاد توزیع کننده سازمان تبلیغات می باشد و دیگر نهاد ها صرفا معرف و هماهنگ کننده هستند، لذا در این زمینه مشکلی نیست، اما به نظر باید بودجه نهادهای مختلف تجمیع شود مثلاً اعزام مبلغ سازمان اوقاف به مناطق محروم توجیهی ندارد، نهایتاً این سازمان باید به امامزاده ها اعزام مبلغ کند.

حجت الاسلام مرادی عدم بروکراسی در گروه های جهادی را عامل موفقیت برشمرد و خاطرنشان کرد: گروه های جهادی از آنجایی که بروکراسی کمتری دارند از موفقیت های بیشتری نیز برخوردار شده اند، اگر در جایگاه رئیس دفتر تبلیغات بودم بسیاری از کارها را برونسپاری کرده و از ظرفیت مردمی استفاده می کردم و کار دفتر را فقط نظارت بر فعالیت های آنان قرار می دادم.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت سازمان تبلیغات اظهار کرد: اگر قرار باشد کسی متولی امر تبلیغ باشد، سازمان تبلیغات از دیگر نهادها شایسته‌تر خواهد بود چرا که در همه استان ها دفتر و اداره دارد و بقیه سازمان ها و نهادهای تبلیغی مثل: دفتر تبلیغات و دیگر نهادها در آن زمان باید زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی قرار بگیرند.

ارسال نظرات