۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۰۸۰۴۶
رییس ستاد احیای زکات استان اصفهان تأکید کرد؛

لزوم نهضت پرداخت زکات در صنایع کاشان

لزوم نهضت پرداخت زکات در صنایع کاشان
اصفهان – حجت الاسلام رنجبر بر لزوم نهضت پرداخت زکات در کاشان تاکید کرد وگفت: در این نهضت صنایع کاشان باید بسیج شوند تا هیچ دختر نیازمندی در این شهرستان بدون جهیزیه نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر پیش از ظهر امروز نخستین جلسه شورای زکات شهرستان کاشان، هدف از برگزاری جلسات شورای زکات را سیاستگذاری و برنامه ریزی برای فعالیت‌های شورای زکات در شهرستان اعلام کرد و گفت: شهرستان کاشان بعنوان دومین شهر بزرگ استان اصفهان با پیشینه مذهبی، تاریخی، علمی و اقتصادی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان با داشتن ظرفیت‌های بالای اقتصادی حتی یک نفر فقیر و نیازمند نباید داشته باشد، افزود: در شهرستان کاشان تنها حدود ۸۰۰ کارخانه فرش ماشینی فعالیت دارند.

حجت الاسلام رنجبر فعالیت خیریه‌های متعدد در شهرستان را دارای آثار و برکات زیادی دانست و برساماندهی مؤسسات خیریه برای ارائه کمک‌های هدفمند و یکپارچه به محرومین جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: انسجام مؤسسات خیریه برای کمک عدالت محور به محرومین است که می‌تواند مشکلی را در جامعه برطرف کند.

وی تأکید کرد: کمک‌های متمولان جامعه می‌تواند گره گشای مشکلات حدود ۱۰ هزارخانوار محروم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در شهرستان کاشان باشد.

به گفته وی اگر هریک از ۸۰۰ شرکت فرش ماشینی در شهرستان کاشان تنها ماهیانه یک تخته فرش برای کمک نیازمندان و محرومین جامعه اختصاص دهند، ماهیانه ۸۰۰ تخته فرش خواهد شد و هیچ جهیزیه‌ای از خانواده محرومین و نیازمندان جامعه بدون فرش نخواهد بود.

رییس ستاد احیای زکات استان اصفهان بر ورود صنایع به بخش زکات تأکید کرد و گفت: اگر هر صنف و تولید کننده‌ای تنها بخشی از تولیدات خود را به زکات اختصاص دهد به کسب و کار‌ها رونق و برکت داده خواهد شد و چندین برابر آن جبران خواهد شد.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه یک ریال از درآمد‌های زکات در شهرستان‌های دیگری هزینه نمی‌شود، گفت: تمامی درآمد‌های زکات درهرشهرستانی برای محرومین همان شهرستان هزینه می‌شود.

وی درآمد‌های حاصل از جمع آوری زکات در شهرستان کاشان نسبت به وسعت و جمعیت این شهرستان را ناچیز خواند و عنوان کرد: درآمد‌های زکات درشهرستان کاشان جوابگوی نیازمندان این شهرستان نیست.

رییس ستاد احیای زکات استان اصفهان بر لزوم نهضت پرداخت زکات در شهرستان کاشان تاکید کرد و ابراز داشت: در این نهضت صنایع شهرستان کاشان باید بسیج شوند تا هیچ دختر نیازمندی دراین شهرستان بدون جهیزیه نباشد.

وی شهرستان کاشان را یکی شهر‌های مستعد در تولید پسته دانست و با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه در کشور، گفت: اختصاص ۵۰ درخت پسته از ۵۰۰ درخت پسته به طرح شجره طیبه سبب برکت درختان پسته و محفوظ ماندن ازآفات خواهد شد.

حجت الاسلام رنجبر گفت: هدف از ترویج زکات در جامعه تحول در زندگی فقرا و نیازمندان و بزرگتر شدن سفره نیازمندان و رونق زندگی آن‌ها است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات