۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۷۰۸۰۵۲

بیش از نیمی از آمریکاییان نه ترامپ را می خواند و نه بایدن را

بیش از نیمی از آمریکاییان نه ترامپ را می خواند و نه بایدن را
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها، در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تمایلی به رأی دادن به ترامپ و بایدن ندارند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نتایج نظرسنجی جدید «هاروارد کپس-هریس» نشان می‌دهد که ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها تمایلی به رأی دادن مجدد به «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» ندارند و خواهان حمایت از نامزد یک حزب ثالث یا مستقل در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی ایالات متحده هستند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، تاکنون هیچ نامزد یک حزب ثالث موفق به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات متحده آمریکا نشده است و بهترین عملکردی که یک نامزد حزب ثالث در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داشته است، مربوط به «تئودور روزولت» می‌شود که با کسب ۲۷.۳۹ درصد آراء انتخاباتی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۹۱۲ ایالات متحده آمریکا در جایگاه دوم قرار گرفت.

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هم بایدن و هم ترامپ در بین آمریکایی‌ها به شدت نامحبوب هستند و اکثر آمریکایی‌ها نمی‌خواهند در انتخابات بعدی ۲۰۲۴ شاهد نامزدی ترامپ و بایدن باشند.

طبق نتایج نظرسنجی، ۶۳ درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که نمی‌خواهند بایدن مجدداً برای دور دوم ریاست‌جمهوری در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کند و ۵۵ درصد نیز گفتند که تمایلی ندارند که دونالد ترامپ مجدداً در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کند.

بر اساس این گزارش، بایدن در یک سال گذشته شاهد کاهش شدید محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها بوده است. نظرسنجی «گالوپ» که نتایج آن هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که بایدن با ۴۱ درصد محبوبیت، دومین جایگاه پایین از نظر محبوبیت را از دهه ۱۹۵۰ تاکنون به خود اختصاص داده است و ترامپ از نظر پایین بودن محبوبیت در جایگاه اول قرار دارد.

اسپوتنیک سپس گزارش کرد که پس جای تعجب نیست که رأی‌دهندگان آمریکایی شخص دیگری را به غیر از بایدن و ترامپ ترجیح می‌دهند، اما نامزد‌های حزب ثالث از زمان تلاش «راس پرو» در سال ۱۹۹۲ در ایالات متحده عملکرد خوبی نداشته‌اند.

پرو از رقبای خود «بیل کلینتون» و «جرج هربرت دابلیو بوش» پیشی گرفته بود، اما در میانه فصل مبارزات انتخاباتی کنار کشید و مجدداً در اکتبر وارد رقابت‌های انتخاباتی شد، اما دیگر موفق به پیشتازی نشد و کلینتون بعنوان رئیس‌جمهور برگزیده شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا که از هر تریبونی برای متهم کردن بایدن به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ از طریق تقلب گسترده در انتخابات استفاده می‌کند، چندین بار به طور ضمنی از تمایل خود برای شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داده است، اما هنوز به طور رسمی تصمیم خود برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را اعلام نکرده است.

بایدن آنطور که برخی گفته‌اند به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفته است که تمایل دارد مجدداً در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کند، اما ترامپ با ۷۵ سال سن و بایدن با ۷۹ سال سن جزء پیرترین رؤسای جمهور آمریکا محسوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش، بایدن و ترامپ در صورت شرکت مجدد در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، احتمالاً در انتخابات درون حزبی رأی خواهند آورد و نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۳۷ درصد از رأی دهندگان آمریکایی گفته‌اند که در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها به بایدن رأی می‌دهند که البته میزان حمایت جمهوری‌خواهان از ترامپ بیشتر است و ۵۸ درصد از رأی دهندگان جمهوری‌خواه گفته‌اند که در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان به ترامپ رأی خواهند داد.

ارسال نظرات