۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۷۰۷۶۹۱

روسیه تحریم های بیشتری بر علیه آمریکا وضع کرد

روسیه تحریم های بیشتری بر علیه آمریکا وضع کرد
دولت آمریکا با وجود اصرار بر اینکه قصد اعزام نیروی نظامی به اوکراین و رویارویی مستقیم با روسیه را ندارد، در حال انتقال انواع تسلیحات به کی‌یف است، البته مسکو هشدار داده‌ که تسلیحاتی ارسالی به اوکراین، هدف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "جو بایدن"، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده یک بسته کمک نظامی مضاعف به ارزش 800 میلیون دلار برای اوکراین اختصاص خواهد داد. بایدن صبح امروز، جمعه، در یک سخنرانی ویژه درباره وضعیت اوکراین، گفت."هفته گذشته، من سندی را در خصوص تخصیص کمک‌های نظامی مضاعف به اوکراین به مبلغ 800 میلیون دلار امضا کردم . امروز هم بسته کمکی 800 میلیون دلاری دیگری به اوکراین برای تقویت توانایی اوکراین برای جنگ با روسیه اعلام می کنم.»

به گفته وی، بسته کمک نظامی جدید آمریکا به ویژه شامل توپخانه سنگین، مهمات مورد نیاز آن و پهپادهای تاکتیکی خواهد بود.

پیش از این، روزنامه "واشنگتن پست" گزارش داد که ایالات متحده آماده است تا فهرست تسلیحات ارائه شده به کی‌یف را افزایش دهد. طبق این گزارش، پنتاگون از جمله قصد دارد بالگردهای زرهی، میگ-17 و هواپیماهای بدون سرنشین به اوکراین ارسال کند.

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفته که واشنگتن در حال بررسی امکان ارسال تجهیزات توپخانه به اوکراین است. وی افزود، ایالات متحده متعهد شده که 1.7 میلیارد دلار برای این منظور اختصاص دهد و در تلاش است تا در پاسخ به درخواست طرف اوکراینی، تحویل این تسلیحات را سرعت بخشد.

وزارت امور خارجه روسیه با ارسال یادداشت اعتراضی از اتحادیه اروپا و ناتو خواسته تا از پمپاژ سلاح به اوکراین دست بردارند. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده یادآور شده که نظامی کردن اوکراین یک تهدید مستقیم برای امنیت کل اروپا و جهان است.

مقامات مسکو هشدار داده‌اند که "تسلیحاتی که به اوکراین تحویل داده شده، از سوی هر کس که می‌خواهد باشد، یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه بوده و قطعاً مورد هدف قرار خواهند گرفت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از این مسئله ابراز تأسف کرد که واشنگتن با ارسال سلاح، حاضر است "تا آخرین فرد اوکراینی" را برای مقابله با این کشور قربانی کند.

ارسال نظرات