۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۰۸۱۲۹
رئیس بنیاد نخبگان استان قم عنوان کرد؛

لزوم شناسایی نخبگان قمی و شناساندن آنان به مردم

لزوم شناسایی نخبگان قمی و شناساندن آنان به مردم
ظریفیان یکی از برنامه‌های بنیادنخبگان استان را شناسایی و شناساندن نخبگان قمی به هم استانی ها دانست تا با شناخت عمومی مردم از این افراد، آنان را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حسین ظریفیان رئیس بنیاد نخبگان استان قم در نشست رسانه ای خود با خبرنگاران که قبل از ظهر امروز در سالن شهدای جهاد تبیین بنیاد نخبگان استان قم برگزار شد با اشاره به دوازدهمین سالروز افتتاح بنیاد نخبگان استان قم اظهار داشت: امروز برای استان قم یک روز خاصی است؛ چرا که در سال ۸۹ ششمین بنیاد نخبگانی کشور در قم تاسیس شد و سبب شناسایی نخبگان و ایجاد افتخاراتی در استان گردید.

رئیس بنیاد نخبگان استان در ادامه به عملکرد سال ۱۴۰۰ بنیاد اشاره کرد و افزود: کلان حرکت و برنامه‌های بنیاد نخبگان در سطح ملی و استانی، ناظر به رویکرد تقویت اسلامی و ایرانی جامعه نخبگانی است؛ چیزی که رهبر انقلاب نیز به آن دغدغه مند هستند.

وی در ادامه به برخی از فعالیت‌های بنیاد پرداخت و ابراز کرد: بازدید علمی و تحقیقاتی، برنامه‌های فکری، بازدید از شرکت های دانش بنیان و نیازمندی‌های استانی بخشی از فعالیت های بنیاد نخبگان است تا نیازهای استانی به دست نخبگان استان قم حل شود.

ظریفیان در ادامه به برخی دیگر از فعالیت های بنیاد نخبگان پرداخت و برگزاری مشاوره های حقوقی در حوزه کارآفرینی، خانواده، ازدواج، نشست های معرفت افزایی متعدد، حضور در مناطق محروم استان و کمک به قشرهای محروم جامعه با هدف آشنایی با مشکلات جامعه را بخشی از فعالیت های بنیاد دانست.

رئیس بنیاد نخبگان استان یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد نخبگان را شناسایی، تکریم و شناساندن نخبگان قمی به هم استانی ها دانست تا با شناخت عمومی مردم، این افراد را الگوی خود قرار دهند.

وی دیگر فعالیت بنیاد نخبگان استان را حوزه تعاملات و ارتباطات دانست و ابراز کرد: بخش عمده تعاملات بنیاد مربوط به حوزه رسانه ها می شود که باید روز به روز این ارتباط تقویت شود.

ظریفیان در ادامه به تسهیلات اعطایی به امور نخبگان پرداخت و اظهار داشت: به حمدالله امروزه در قالب ۷ طرح، تسهیلات متنوع و مختلفی برای نخبگان کشور در نظر گرفته شده است که در بنیاد ملی نخبگان کشور با نام شهدا نامگذاری شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به پایگاه اصلی نخبگان حوزه های علمیه در قم، به وجود نخبگان قابل توجه حوزوی پرداخت و ابراز کرد: خوشبختانه درباره ارائه خدمات و توجه به نخبگان حوزوی برنامه‌های متنوع و خوبی با حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی شده و در حال پیگیری است.

وی یکی از اهداف امور نخبگانی را ارتباط با دستگاه های مختلف دانست و تصریح کرد: ارتباط نخبگان استانی با دستگاه ها به شکل تخصصی و مسئله محوری است که نیاز به ورود امور نخبگانی در کشور برای حل مسائل و مشکلات دستگاه ها امری ملموس و ضروری است.

ظریفیان در ادامه به طرح احمدی روشن اشاره کرد و بیان داشت: این طرح به دنبال این است که با ایجاد مرکزی مستقل، استعدادهای برتر کشوری و استانی را شناسایی و با کمک آن مسائل را دنبال کند که در حال حاضر ۲۱ هسته پژوهشی مسئله محور مشغول به فعالیت هستند.

رئیس بنیاد نخبگان استان در پایان به تعداد نخبگان استانی اشاره کرد و عنوان داشت: بنیاد نخبگان استان در طول ۱۲ سال اخیر از زمان تأسیس خود، به حدود ۸۰۰ نفر از نخبگان خدمات ارائه کرده است که هم اکنون نیز 440 نفر در استان قم از خدمان بنیاد بهره مند می شوند.

ارسال نظرات