۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۰۸۱۸۴
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در گفت‌وگو با رسا:

فلسطین همواره زنده و در متن مسائل دنیای اسلام و جهان قرار دارد

فلسطین همواره زنده و در متن مسائل دنیای اسلام و جهان قرار دارد
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به خیانت برخی کشورهای اسلامی گفت: فلسطین همواره زنده است و در متن مسائل دنیای اسلام و جهان قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس را از اقدامات ماندگار امام راحل عنوان کرد و گفت: این روز مهم فرصتی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلان و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی و اقدامات جنایت کارانه آنها است.

وی با اشاره به این که دشمنان 74 سال قبل دست به یک جنایت نابخشودنی و یک کشتار غیر انسانی زدند و میلیون ها انسان را از خانه و زندگی خود آواره و سرزمین آنها را غصب کردند و یک رژیم غاصبی را تشکیل دادند، افزود: نه ملت اسرائیل یک ملت واقعی است و نه دولت اسرائیل غاصب یک رژیم حق و درست است.

امام جمعه ساری با بیان این که بر اساس آموزه های دینی باید در برابر ظلم و ظالم ایستادگی و مقاومت کرد و حق خود را از ظالم گرفت، ادامه داد: بر اساس همین آموزه های دینی و حقوق انسانی، مسلمانان، گروه های جهادی و استشهادی در این چند دهه به اقدامات آزادی خواهانه و حق جویانه خود تلاش کردند تا سرزمین های غصب شده خود را بازپس گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمنان و اربابانشان سعی دارند مسأله فلسطین را از صفحه ذهن مسلمانان و جهان پاک کنند و به یک مسأله فراموش شده تبدیل کنند، تصریح کرد: در همین راستا با سران دولت های اسلامی در حال مذاکره هستند تا آنها را با خودشان همراه کنند تا آنها شعار حق و حقوق فلسطین و سرزمین فلسطین را کنار بگذارند و دیگر از فلسطین چیزی به میان نیاورند.

وی، سرکوب گروه های جهادی و جوانان حق طلب فلسطینی را از جمله دیگر اقدامات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: این رژیم ضد انسانی تلاش می کند جوانان و مردم حق طلب فلسطینی که برای به دست آوردن حقوق از دست و سرزمین غصب شده خود می جنگند و مبارزه می کنند را سرکوب کند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود گفت: گرچه برخی دولت های اسلامی با سازش خود با چنین رژیم جنایت کاری خیانت کردند، اما مردم فلسطین هیچ گاه از پای ننشستند و دامنه فعالیت های جهادی خود را هر روز گسترش می دهند و از نظر قدرت دفاعی و رزمی نیز هر روز قوی تر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که توان دفاعی و نظامی گروه های جهادی فلسطینی ارتش رژیم صهیونیستی را به عجز آورده و گنبد آهنین آنها را به تمسخر گرفتند، ادامه داد: جوانان حق طلب فلسطینی با اقدامات جهادی خود زندگی را در کام صهیونیست های غاصب تلخ کردند و نگذاشتند فلسطین فراموش و به حاشیه رانده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه گفت: فلسطین همواره زنده است و در متن مسائل دنیای اسلام و جهان قرار دارد و رزمندگان فلسطینی هم به طور قطع و یقین پیروز خواهد شد.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام راحل و حمایت اقشار مردمی در کشورهای مختلف از مسأله فلسطین و محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی در راستای همین آزاد سازی فلسطین و قدس شریف است.

وی با تأکید بر این که همه ملت مسلمان باید در این روز به میدان بیایند و حمایت خود را از فلسطین و بیزاری خود را از ظالمان صهیونیست اعلام کنند، تصریح کرد: بر همه ما فرض است روز جعمه با حضور در این راهپیمایی از مظلوم دفاع و ظالمان را محکوم کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات