۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۰۸۲۰۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

انقلاب اسلامی مانع اصلی فراموشی مسئله قدس است

انقلاب اسلامی مانع اصلی فراموشی مسئله قدس است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: جلوگیری از عدم فراموشی مسئله قدس و مظلومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان از جمله دستاوردهای اعلام و بزرگداشت روز جهانی قدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس به تبیین دستاوردهای نام‌گذاری جمعه آخر ماه رمضان برای قدس شریف پرداخت.

وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری روز قدس آفندی سهمگین علیه نظام سلطه صهیونیستی بود، افزود: ابتکار بی‌نظیر حضرت امام خمینی(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس دشمنان اسلام و قدس شریف را حقاً غافلگیر کرد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: حضرت امام(ره) با این اقدام استراتژیک، به رژیم صهیونیستی و حامیانش فهماند که از این پس نه قدس و نه مردم فلسطین که هیچ مظلوم و محرومی در سرتاسر جهان تنها نیست و پس از این نام‌گذاری، روز قدس تبدیل به نمادی برای بیداری همه ملت‌های آزاده و به‌ویژه مسلمانان شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، مانع اصلی فراموش شدن مسئله قدس است، خاطرنشان کرد: اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) و به‌ تبع آن تأکید بی شمار حضرت امام خامنه‌ای بر بزرگداشت این روز دستاوردهای بی‌شماری را برای مردم مظلوم فلسطین و منطقه و زنده نگه‌داشتن آرمان قدس داشته است که از آن جمله می‌توان به جلوگیری از عدم فراموشی مسئله قدس و مظلومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده افزود: رژیم صهیونیستی به همراه سران خائن برخی دول عربی به‌صورت هدفمند سعی در به فراموشی سپردن مسئله قدس و فلسطین در افکار ملت‌های اسلامی و در وهله بعدی ملت‌های آزاده جهان داشته‌اند و اگر پیروزی انقلاب اسلامی و توجه ویژه امام خمینی و اهتمام و حساسیت مقام معظم رهبری نسبت به مسئله قدس و مردم فلسطین نبود دشمنان اسلام در فراموشی مظلومیت فلسطین و قدس با اجرای برنامه‌های مانند عادی‌سازی روابط اعراب-اسرائیل می‌توانستند موفق عمل کنند.

وی تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای مهم ابتکار امام خمینی در اعلام روز قدس، نجات ملت فلسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوای زجر دهنده بین‌المللی و ایجاد روحیه اعتمادبه‌نفس در میان مردم و جوانان فلسطینی به‌مثابه دمیدن روح در کالبد بی‌رمق انتفاضه و ایجاد فصلی جدید و تغییر بنیادین در شکل و ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی بود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات