۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۰۸۲۲۰

دعوت مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

دعوت مراجع تقلید و نهاد‌های حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس
مراجع تقلید، نهادها و شخصیت های حوزوی و کشوری با صدور پیام‌ها و بیانیه هایی جداگانه از همه اقشار مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراجع عظام تقلید، نهادها و شخصیت های حوزوی و کشوری با صدور پیام‌ها و بیانیه هایی جداگانه از همه اقشار مردم برای حضور پرشور، در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

دعوت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

آیت الله نوری همدانی در پیامی به مناسبت روز قدس:

با اراده الهی و همبستگی ملت‌های آزاده، رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید به مناسبت پیش رو بودن روز قدس پیامی صادر کرد و خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز بزرگ و سرنوشت ساز شد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ساليان متمادي است كه بشريت شاهد ظلم و ستم عده اي غاصب نسبت به مردمي مظلوم مي باشد و هرروز اين ستم ها افزايش مي يابد و سكوت مجامع بين المللي مرگبارتر و زجرآورتر است و همانطور كه امام راحل رحمت الله عليه فرمودند مسئله محوري و اول جهان اسلام مسئله قدس شريف است.

برهر انسان آزاده اي لازم است به هرطريق ممكن انزجار خود را نسبت به جنايات رژيم كودك كش و نامشرع صهیونيستی اعلام بدارد و با حضور پرشور اين جنايت را محكوم نمايد و در موضوع راهپيمايي كه نماد يك حركت اعتراضي نسبت به اين جنايت است طبق نظر مسئولان بهداشت و درمان و رعايت مسائل مربوط به وضع بيماري موجود در كشورعمل شود.

ان شاءالله ملت ايران بار ديگر اين تجاوز و ظلم را محكوم خواهند نمود و شكي نيست با اراده خداوند متعال و همبستگي ملت هاي آزاده دنيا، رژيم نامشروع صهيونيستی از بين خواهد رفت.

حسين نوری همدانی

دعوت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی:

دُول اسلامی از فلسطین حمایت کنند/ عادی‌سازی روابط ثمره ای جز خواری ندارد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی پیامی از مردم و امت اسلامی برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

متن پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به این شرح است:

امسال در حالی به استقبال روز جهانی قدس می‌رویم که شدت یافتن ظلم و قساوت دشمن صهیونیست در قدس شریف، دل‌بستگان به مسئله‌ی فلسطین را غمگین و خشمگین ساخته است. رژیم کودک کش اسرائیل در ادامه‌ی خونریزی‌ها و جنایت‌هایش با هتک حرمت مسجدالاقصی و کشتار مردم مظلوم فلسطین، سعی دارد شکست‌ها و زبونی خود را پنهان کند؛ اما این دست‌ و پا زدن‌ها مجاهدت هوشمندانه و فعال ملت فلسطین را خنثی نخواهد کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن دعوت از امت اسلامی برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس اعلام می‌دارد:

روز جهانی قدس، این یادگار ارزشمند امام راحل عظیم‌الشأن روز خروش ظلم‌ستیزان و تحقق شعار «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» ی ملت مؤمن و انقلابی ماست. ملت‌های اسلامی نیز در کنار قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین حضور دارند و نخواهند گذاشت مشعل مقاومت و شعله‌های خروشان آتش قهر امت اسلامی علیه اسرائیل با تزویر استکبار و خیانت مزدوران منطقه‌ای خاموش شود.

توانمندی‌های رزمندگان مقاومت در نفوذ و ناامن سازی شهرک‌های صهیونیست نشین آن‌چنان هراس و وحشتی به جان غاصبان خون‌ریز انداخته که از سایه خودشان هم می‌ترسند و با رفتارهایی جنون‌آمیز به خودشان هم شلیک می‌کنند. این قدرت‌نمایی‌های ارزشمند مجاهدان فلسطینی، شعار از نیل تا فرات غاصبان خون‌ریز را در محاصره خودساخته دیوار حائل خفه کرده است.

تقدیر فلسطین با نصرت الهی و مبارزه در حال رقم خوردن است و پیروزی بر رژیم جنایتکار صهیونیست آینده حتمی مقاومت و مجاهدت در راه خداست. «أُذِنَ لِلَّذينَ يُقاتَلونَ بِأَنَّهُم ظُلِموا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ علی نَصرِهِم لَقَديرٌ»

دولت‌های اسلامی وظیفه دارند به حمایت از مردم مظلوم فلسطین بشتابند و به ماجرای فلسطین، به‌عنوان مسئله‌ی اصلی جهان اسلام توجه کنند. سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم سُست‌، بی‌پایه‌ و پوشالی رژیم صهیونیستی ثمره‌ای جز خواری و ذلت برایشان نخواهد داشت. آینده از آن مقاومت است و «و للّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لکنّ المنافقین لایعلمون».

روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دعوت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

دعوت مجلس خبرگان از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت یاد شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی از امت خداجوی ایران اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت بعمل آورد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی(ره): «من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می دانم». (صحیفه امام؛ ج ۹، ص: ۲۷۸)

بی تردید تعیین جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، یادگار تاریخی و ارزشمند امام خمینی (ره) و یکی از دستآوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است؛ بنیانگذار انقلاب اسلامی با این اقدام ماندگار به دنبال زنده نگه داشتن مسأله مهم فلسطین در بین وجدان های بیدار جهان بود. این سیاست هوشمندانه امام راحل، نور امید را به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون ها انسان آواره و مبارز برای مقابله عملی با توطئه های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم تر شدند؛ در واقع، پیام امام خمینی (قدس سره) نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین شد و به تاریخچه طولانی این مبارزه با غده سرطانی رژیم صهیونیستی، اصالت بخشید.

امروز پس از چهار دهه، روز جهانی قدس، پیوند ناگسستنی انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین را در پیش روی جهانیان به نمایش گذاشته است و علی رغم سازشکاری و خیانت برخی سران کشورهای عربی در به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی و حمایت آمریکای جنایتکار از اقدامات وحشیانه اسرائیل غاصب، آزادگان جهان به ویژه مسلمانان آگاه همچنان دل در گرو آزادی مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف دارند و از اذیت و آزار فلسطینیان و هتک حرمت مسجدالأقصی توسط این رژیم منحوس، اعلام انزجار می کنند.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن آروزی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف در این ماه مبارک و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز جبهه مقاومت به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از امت خداجوی ایران اسلامی می خواهد با این باور که تا این غده سرطانی ریشه کن نشود، دنیا روی آرامش به خود نخواهد دید، با آرمانهای والای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تجدید میثاق کنند و امسال نیز همچون همیشه به نیت تعظیم شعائر الهی و لزوم دفاع از هویت دینی قبله اولین مسلمین و مردم دردکشیده فلسطین اشغالی در این راهپیمایی عظیم و تأثیرگذار حضور چشمگیر داشته باشند که اگر (آیین) خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.

احمد جنتی؛ رییس مجلس خبرگان رهبری

دعوت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت روز جهانی قدس

شورای نگهبان همزمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی امام راحل به نام روز جهانی «قدس» نامگذاری شده است، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«آمادگی جوانان فلسطینی و قدرت‌نمایی مجموعه‌های ارزشمند جهادی و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روز به ‌روز قدرتمند‌تر و دشمن غاصب را روز به روز ناتوان‌تر و زبون‌تر خواهد کرد.» امام خامنه ای (مد ظله العالی)

در روزگاری که تمام ابرقدرت‌های جهان تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی بسپارند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با تدبیری حکیمانه و تاریخی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند و با این اقدام، معادلات شوم دنیای استکبار را به هم ریختند.

«روز قدس» از همان بدو شکل‌گیری موجب ایجاد خط وحدتی منسجم میان امت اسلامی و همچنین موجب زنده ماندن آرمان آزادی فلسطین و برملا شدن ظلم صهیونیست‌های غاصب، شد و تا امروز توجه تمام جهانیان را به این مسئله مهم جهان اسلام، جلب کرده است.

حتی روز قدس در سالیان گذشته آنقدر بسط و گسترش پیدا کرده که به نماد مبارزه علیه اشغالگری و زورگویی در میان مسلمانان و تمامی آزادی خواهان جهان تبدیل گشته و نقش بی‌بدیلی در به شکست کشاندن نقشه‌های شوم و ضد بشری متجاوزان و زورگویان جهان همانند آمریکا و اسرائیل علیه مردم فلسطین داشته است.

اقدام امام خمینی(ره) منجر به پایه‌ریزی تشکیل یک جبهه مقاومت برای مقابله با اشغالگران قدس نیز گشت که امروز این جبهه مقاومت، استوارتر از همیشه در کمال عزت و اقتدار از حق و مظلوم دفاع می‌کند و مردم فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت به برکت رهبری ولی امر مسلمین جهان، هیمنه رژیم اشغالگر قدس را شکسته و حتما این حرکت به نابودی غده سرطانی اسرائیل منجر خواهد شد.

در شرایط کنونی که صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری با بیداری امت اسلامی و همچنین افزایش عملیات‌های ضدصهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه هستند، راه‌پیمایی جهانی روز قدس اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم می‌زند.

شورای نگهبان ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه مردم و نظام اسلامی از حقوق ملت مظلوم فلسطین، همراه و همدل با مردم همیشه در صحنه و آزاده ایران اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم منحوس را محکوم کرده و اعلام می‌دارد که از هیچ کمکی در راستای آزادی قدس شریف فروگذار نخواهد کرد.

دعوت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

بیانیه مرکز خدمات حوزه‌ به مناسبت روز جهانی قدس؛

روز قدس؛ روز فریاد علیه کودک کشی و اشغال گری در سراسر جهان

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی):

ماجرای فلسطین، همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ی مشترک امّت اسلامی است.

روز جهانی قدس روز مبارزه با استکبار جهانی و ترویج فرهنگ مبارزه با ظلم و فریاد علیه کودک کشی و اشغال گری در سراسر جهان است.

روزی است که طبق فرموده رهبر حکیم انقلاب باید رستاخیز انسان‌های آزاده در حمایت از مستضعفان جهان در مقابل زورگویی مستکبران جهانی باشد و نه تنها مسلمانان بلکه تمامی مظلومان عالم باید با همدلی و همزبانی و یکی شدن بر محور دفاع از آرمان‌های قدس شریف در برابر هجمه خون‌خواران جهان قیام کنند.

اکنون و پس از حدود 75 سال از اشغال مزورّانه قبله اول مسلمانان توسط صهیونیسم جهانی و آشکار شدن چهره عیادی آنها همچون دولت‌های مرتجع منطقه مانند عربستان سعودی که با همراهی این رژیم منحوس دست به کودک کشی و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع یمن می‌زنند و از طرفی تثبیت دژ مستحکم مقاومت در اثر حماسه آفرینی و نذر خون شهدای والامقام محور مقاومت همچون سردار سلیمانی‌ها، وظیفه ما برای بزرگداشت روز مقاومت در برابر صهیونیست و اقامه این فریضه الهی بیش از گذشته است و باید با حضور گسترده‌ در راهپیمایی روز قدس، عزم جدی خود را در مقابله با ظلم و استکبار به رخ جهانیان بکشیم.

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از طلاب، فضلا، اساتید، مبلغین و پژوهشگران حوزه علمیه و همچنین خانواده‌های محترم و فرزندان ایشان دعوت می‌کند تا همسو و همگام با مردم ایران اسلامی به دعوت تاریخی امام امت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی جامه عمل پوشانده و با لبیک به فرامین ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با حضور در راهپیمایی سراسری روز قدس موجب تقویت روحیه رزمندگان و آزادی خواهان در مبارزه با ظلم و استبداد شوند.

روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

دعوت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت روز قدس

 مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای از مردم و امت اسلامی برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» (سوره مبارکه انبیاء آیه 105)

آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با خیزشی عظیم گره خورده است که فریادگر  یکی  از  سنت  های  قطعی  و  تخلف  ناپذیر  الهی  است،  خمینی کبیر (رضوان الله تعالی علیه) احیا کننده جنبشی در عالم گردید که امروز در گوشه و کنار عالم به تأسی مولی الموحدین (علیه السلام) فریاد «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» را سر می دهند و رهایی قبله اول مسلمین را از چنگ مستکبرین عالم، مطالبه می کنند.

آن روز که روح خدا (رضوان الله تعالی علیه) برای کوتاه کردن دست رژیمی غاصب و نژاد پرست و برخواسته از تروریسم دولتی و بنیان نهاده بر نقض همه حقوق انسانی و پشتیبانان آن، فریاد برآورد و از مسلمانان عالم خواست تا به هم بپیوندند و محو این «غده سرطانی» را به عنوان یکی از اصلی ترین مسائل دنیای امروز بیان می کرد، شاید در میان سیاست مداران کالج رفته غربی کمتر کسی باور داشت که این خانه «خانه عنکبوت» است و با طوفان اراده ملت ها، بر سر بانیان آن ویران خواهد شد و تارهای در هم تنیده «گنبد پوشالی» آن، کابوس شبانه غاصبان خواهد گردید.

اینک دیگر درستی این تشخیص امامین انقلاب و ضرورت پافشاری بر محو «محور شرارت» در عالم، بر همه آنان که چشم و گوش و دل خود را بر مدار حقائق اسلام ناب گشوده اند، هویداست و مجاهدت رزمندگان مکتب سلیمانی و همرزمان دیروز او برای رهایی قدس و خشکاندن ریشه ظلم در سایه سار «جبهه مقاومت» در سراسر گیتی، پر معناست. امروز عیان است که هیچ جنایت و فتنه ای در هیچ کجای عالم نیست مگر آنکه که لابی جنایت پیشه صهیون در شکل گیری آن برای دست اندازی بیشتر بر دنیا، دست دارد و خون هیچ انسان بی گناهی در افغانستان و یمن و سوریه و عراق و ... جز از چنگال ایادی عُمّال آنان بر زمین نمی ریزد.

اساتید و مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم از یکایک امتی که دامان خود را مهد پرورش بذر مقاومت در برابر مستکبرین قرار دادند  و  با نثار خون خود آن را  به شجره طیبه ای مبدل ساختند که سایه آن دست مهری بر  سرمظلومان است و هیبتش مایه ترس ظالمان، برای شرکت در این راهپیمایی دعوت نموده و همگام با همه آنان که دل در گرو اعتلای این حرکت مقدس دارند با گام هایی استوار و مصمم در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره امام عزیز و بنیان گذار این حرکت عظیم و همه شهدای مظلوم جبهه مقاومت، خصوصا سید الشهدای این خیزش مقدس، حاج قاسم عزیز و دعا برای شفای همه مجروحین و جانبازان مقاومت در همه دنیا بالاخصوص فلسطین، با طلایه دار مقاومت،  امام خامنه ای برای استمرار نهضت مقاومت، بیعت مجدد بسته و به سران خود فروخته برخی کشورهای عربی و مسئولان سست عنصر و بی اراده تشکیلات خودگردان، گوشزد می نماییم که حافظه تاریخی عالم،  خیانت های بی شمار شما در هموار کردن جنایات اسرائیل جنایتکار را فراموش نکرده و نخواهد کرد و همانطور که این غده سرطانی رؤیای سیطره بر «نیل تا فرات» را در هیاهوی گاه و بیگاه آژیرهای اعلام هشدار، فراموش کرد، مردم مظلوم سرزمین مقدس فلسطین به حول و قوه الهی  وبه زودی  صدق وعده الهی « وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا»(سوره مبارکه اسراء آیه 7) را با نابودی این ظالمان خواهند دید. امید آنکه با حضور خود در این رستاخیز جهانی، تاریخ ساز باشیم.

مرکز بسیج اساتید، مدیران و  نخبگان حوزه علمیه قم

دعوت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

سپاه پاسداران در بیانیه ای:

 هرگونه طرح سازش با رژیم صهیونیستی خیانتی آشکار و نابخشودنی است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای با گرامیداشت روز جهانی قدس، عبور انتفاضه و دامنه تهدید و ناامنی از دیواره‌های مرکز رژیم صهیونیستی را نویدبخش انفجاری بزرگ در قلب و متن حیات صهیونیست ها و کابوس بزرگ حامیان آنها دانست و تاکید کرد: گفتمان مقاومت و حمایت فلسطین محور ساطع شده از ایران اسلامی، تنها راه حل مسئله فلسطین را اخراج اشغالگران و برچیدن بساط صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی، بازگشت آوارگان و مهاجران  فلسطینی و برگزاری انتخابات آزاد برای تحقق اراده آنان در تعیین سرنوشت خود می داند و هرگونه طرح سازش از جمله عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی با رژیم جعلی و کودکش صهیونیستی که تکرار خطای بزرگ تاریخی انور سادات خائن است را اقدامی شکست خورده ، خیانتی آشکار و نابخشودنی و در زمره بازی در زمین اشغالگران قدس و حامیان پلید آنان قلمداد می کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدام تاریخی و ابتکار حکیمانه، راهبردی و آینده نگرانه حضرت امام خمینی (ره)  در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس»، از پدیده های شگرف و معنادار و در زمره افتخارات ملت ایران برای نقش آفرینی‌های آشکار و تعیین کننده در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و شعله ور ساختن آتش خشم و کینه ضدصهیونیستی امت اسلامی و بلکه جهان بشریت علیه اشغالگران قدس شریف به شمار می رود.

این بیانیه می افزاید: با گذشت ۴۳ سال از نامگذاری روز جهانی قدس ۷۴ سال از تاسیس رژیم جعلی، جنایتکار و موقت صهیونیستی و پیگیری و اجرای طرح های متعدد سازش برای حل موان  فراروی موجودیت و امنیت صهیونیست‌ها، روند تحولات اخیر بویژه عبور شعله های انتفاضه از دیواره های مرکزیت رژیم نشان دهنده این حقیقت است که نفس های تل‌آویو به شمارش افتاده و غاصبان قدس شریف به سرعت به زوال قطعی و پایان خود نزدیک تر می شوند.

این بیانیه با تاکید بر اینکه آحاد جوامع و ملل حق طلب، آزاده و ظلم‌ستیز بیش از هر مقطع تاریخی دیگر در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین  و پشتیبانی از آرمان آزادسازی قدس شریف همراه شده‌اند، خاطرنشان کرده است: صهیونیست ها بر این باور بودند که  با پیگیری طرح های شیطانی مانند معامله قرن و عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی در معادله پیچیده موضوع فلسطین و آرمان قدس را در هاله‌ای از غفلت و فراموشی قرار دهند، در حالیکه در صحنه ای معکوس، آنچه این روزها در سرزمین های اشغالی بویژه در بیت المقدس و تل آویو می گذرد در حقیقت نه تنها رویای امنیت پایدار و  دائمی برای رژیم جنایت پیشه صهیونیستی ایجاد  نکرده، بلکه انرژی متراکم، نهفته و آماده انفجاری را به  متن زندگی ننگین  اشغالگران منتقل و آنها را هر لحظه در انتظار کابوسی وحشتناک و مرگبار قرار داده است.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مبارزه فلسطین قهرمان همواره با پیروزی های بزرگ و انکارناپذیر و شکست های رژیم جلاد و موقت صهیونیستی همراه بوده است و مقاومت مظلومانه و بی‌دفاع فلسطینی ها، به برکت وحدت، اخوت و بیداری اسلامی که از آفریقا تا مدیترانه و فراتر از جغرافیای منطقه در قلب اروپا و آمریکا، رقم‌زده است، بنیان های رژیم سست‌تر از لانه عنکبوت را به فروپاشی نزدیک‌تر و روند وقایع را بگونه ای شکل داده است که تحقق شعار راهبردی حضرت امام (ره) در حذف اسرائیل از صفحه روزگار و آزادی قدس شریف را  قریب الوقوع‌تر از همیشه ساخته است.

در این بیانیه تاکید شده است: گفتمان مقاومت و حمایت فلسطین محور ساطع شده از ایران اسلامی، تنها راه حل مسئله فلسطین را اخراج اشغالگران و برچیدن بساط صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی، بازگشت آوارگان و مهاجران  فلسطینی و برگزاری انتخابات آزاد برای تحقق اراده آنان در تعیین سرنوشت خود می داند و هرگونه طرح سازش از جمله عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی با رژیم جعلی و کودکش صهیونیستی که تکرار خطای بزرگ تاریخی انور سادات خائن است را اقدامی شکست خورده ، خیانتی آشکار و نابخشودنی و در زمره بازی در زمین اشغالگران قدس و حامیان پلید آنان قلمداد می کند.

این بیانیه در پایان با گرامیداشت یاد، خاطره و حماسه آفرینی های جاودانه شهیدان مقاومت فلسطین و خیل عظیم شهدای حامی آرمان قدس وآزادی فلسطین در بلاد اسلامی از جمله سیدالشهدای مقاومت اسلامی و شهید قدس سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مدافع حرم و دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت شریف و انقلابی ایران برای حضور پرشور و گستره در راهپیمایی روز جهانی قدس و لبیک به ندای رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)  ، آورده است: به توفیق الهی و با یکپارچگی گروه های مقاومت منطقه  تحقق وعده صادق امامین انقلاب اسلامی در نابودی غده سرطانی اسراییل و آزادی ملت فلسطین و مسجدالاقصی که با گشودن جبهه‌ های جدید مقابله با اشغالگران، اخراج امریکا از منطقه و تحولات سرنوشت‌ساز پیش رو سرعت یافته است، بزودی به خبر اول رسانه های جهان تبدیل و ملت مظلوم فلسطین خود را مهیای جشن پیروزی بر اشغالگران کرده و تشکیل دولت قانونی و برحق فلسطینی را با اراده مقدس و مصمم خود، به نظام استکبار و ارتجاع منطقه تحمیل خواهند کرد.

دعوت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

بسیج سازمان تبلیغات اسلامی در بیانیه ای:

روز جهانی قدس نشان داد که هزینه‌ مقاومت از هزینه‌ سازش به‌ مراتب کمتر است

بسیج سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت گرامیداشت روز قدس با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: روز جهانی قدس نشان داد که هزینه‌ مقاومت از هزینه‌ سازش به ‌مراتب کمتر است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

فلسطین زنده است. برخلاف سیاست‌های آمریکایی‌ها روزبه‌روز مسئله‌ی فلسطین پررنگ‌تر شده است.

امروز جوان‌های فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸ -در مرکز فلسطین اشغالی- بیدار شده‌اند. 

طبق وعده‌ی الهی، پیروزی با مردم فلسطین خواهد بود. حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) 23/01/1401

تنها شش ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود، این نهال نوپا مراحل تثبیت را می‌گذراند و با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کرد که پیر روشن‌ضمیر جهان اسلام حضرت امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه)، در ۲۵ مرداد ۱۳۵۸، با نگاه به افق‌های دوردست، امت اسلامی را به دشمن اصلی ایران و اسلام توجه داده، آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان را با عنوان «روز جهانی قدس» نام‌گذاری کردند تا این روز نمادی بین‌المللی شود، برای مقابله با ظلم و اشغالگری رژیم غاصبی که فرزند نامشروع استعمار انگلیس و آمریکاست.

این ابتکار حکیمانه و تیزبینانه‌ امام امت نه‌تنها از سوی مردم مسلمان ایران و در قالب راهپیمایی با زبان روزه و در هوای گرم تابستان مورد حمایت و اطاعت قرار گرفت، بلکه به ‌سرعت در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی که عده‌ای از مسلمانان و آزاداندیشان در آن حضور داشتند، فراگیر شد تا جایی که اکنون در تجمعات ضد صهیونیستی، بعضاً از خاخام‌های یهودی آزادی‌خواه نیز شرکت نموده، تنفر و برائت خود را از صهیونیسم جهانی ابراز می‌دارند.

ثمردهی شجره طیبه روز جهانی قدس به این میزان، خلاصه نمی‌شود و حمایت جهانی از مردم مظلوم فلسطین، باعث رویش جوانه‌های امید و مقاومت در دل آنان و در کشورهای همسایه و مورد تهدید رژیم صهیونیستی گشت و طی این سال‌ها این هسته‌های پایداری، با صبر، استقامت، ایثار و فداکاری به هم پیوستند و بخشی از جبهه بزرگ و جهانی مقاومت شدند و با عملیات‌های شهادت‌طلبانه خواب را بر چشمان این تروریسم دولتی و علنی، حرام نمودند.

شهادت شیخ راغب حرب، سید عباس موسوی، فتحی شقاقی، عبدالعزیز رنتیسی، شیخ احمد یاسین و هزاران شهید فلسطینی و لبنانی، رژیم اشغالگر قدس را به‌شدت منکوب نمود و هوس توسعه‌طلبی آن را، از بین برد.

آری روز جهانی قدس علاوه بر اینکه از اقتداء به مولای متقیان در یاری مظلوم و دشمنی با ظالم نشئت می‌گیرد و مصداق عملی شعار امام خمینی کبیر (قدس‌سره‌الشریف) مبنی بر لزوم ایجاد، حفظ و تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی است، در راهپیمایی جمعه‌ی آخر ماه مبارک رمضان خلاصه نمی‌گردد.

روز جهانی قدس مبارزان واقعی برای آزادی فلسطین را از سازشکارانِ زیر این عنوان، به‌خوبی تمییز و این تفاوت را برای همگان هویدا نمود.

روز جهانی قدس نشان داد که هزینه‌ مقاومت از هزینه‌ سازش به‌مراتب کمتر است و برکات آن با امتیاز گیری در کمپ دیوید و دیگر میزهای مذاکره با این سگ درنده، قابل قیاس نیست.

روز جهانی قدس باعث بیداری جوانان فلسطینی شد و این بیداری به مبارزه‌ با سنگ با غاصبان کودک کش منجر شد و سلاح آنان اکنون از سنگ به موشک بدل گشته است.

روز جهانی قدس عربده‌ گوش‌خراش «از نیل تا فرات» را به اقدام مذبوحانه‌ کشیدن دیوار حائل به دور سرزمین‌های اشغالی فعلی تبدیل کرد.

روز جهانی قدس منجر به خروج ذلیلانه‌ پیروز جنگ شش‌روزه اعراب و اسرائیل، از جنوب لبنان و از ترس تعدادی جوان شهادت‌طلب و درماندگی در مقابله با غزه‌ی تحت محاصره گردید.

روز جهانی قدس نه‌تنها کابوس اسرائیل رو به فناست که به آمریکای جنایتکار نشان داد که اگر تنها معدودی از مسلمانان جهان متحد شوند و جبهه‌ی بین‌المللی مقاومت اسلامی را تشکیل دهند، به فرماندهی «سرباز قاسم سلیمانی»(رحمت‌الله‌علیه) منطقه‌ی راهبردی غرب آسیا را از لوث وجود ولیده های آنان چون داعش سفاک، پاک می‌نمایند و حرف خود را در مقابل خیال خام تمامی ابرقدرت‌ها و زرمداران عالم مبنی بر «لزوم کناره‌گیری بشار اسد» بر کرسی می‌نشانند.

بنابراین امسال هم به فضل الهی مردم روزه‌دار و غیور ایران اسلامی چون همه این سال‌ها در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سال 1443 پیش‌قراول حماسه راهپیمایی حمایت جهانی از مردم فلسطین و برائت از غاصبان خون‌ریز قبله‌ی اول مسلمین خواهند بود و بغض ناشی از کشتار کودکان شیعه افغانستانی و جوانان و زنان اهل سنت فلسطینی را بر سر آمریکای رو به افول، انگلیس خبیث و فرزند نحس و پلیدشان، اسرائیل جنایتکار، آوار خواهند نمود تا آمادگی خود را برای پیوستن به قیام جهانی منتقم مظلومان عالم، حضرت بقیت الله الاعظم (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) به محضر نورانی‌اش عرضه بدارند ان‌شاءالله.

روابط عمومی مرکز مقاومت بسیج سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات