۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۰۸۲۹۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

معلم برای تعلیم و تربیت باید معیار قرآنی داشته باشد

معلم برای تعلیم و تربیت باید معیار قرآنی داشته باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید قرآن، آموزه‌های دینی و احادیث ائمه اطهار(ع) معیار کار تربیتی معلمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی بجنورد که با حضور مردم نمازگزار در مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد، بر استفاده حداکثری از فرصت معنوی ماه رمضان تأکید کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم از فرصت باقی‌مانده ماه رمضان استفاده بیشتر و بهتری کنیم؛ زیرا این ماه بهترین و برترین ماه سال و فرصتی برای زمینه‌سازی معنوی، برداشت محصول و توشه اندوزی برای آخرت است.

وی در ادامه با تبریک یازدهم اردیبهشت، روز کار و کارگر، به تبیین اهمیت کار و اهتمام به مسائل کارگران پرداخت و اظهار کرد: بحث کار و کارگر به ویژه در این سال‌ها که رهبر معظم انقلاب شعارهای اقتصادی برای سال تعیین می‌کنند، اهمیت بیشتری می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر رعایت حقوق کارگران و پرداخت به‌موقع دستمزدها، تصریح کرد: بر اساس روایات دینی باید حقوق کارگر قبل از خشک شدن عرق او پرداخت شود؛ اما متأسفانه امروز می‌بینیم برخی شرکت‌ها، ادارات و یا پیمانکاران حق‌وحقوق کارگر را با تأخیر و ناکافی پرداخت می‌کنند که این مسائل باید رسیدگی و پیگیری شده و با تخلف احتمالی پیمانکاران، نهادها و یا سازمان‌ها برخورد قانونی صورت گیرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ما تکلیف داریم به حق‌ و حقوق کارگران توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ زیرا رشد تولید و اقتصاد ما نتیجه دست‌های پینه‌ بسته کارگرانی است که پیامبر(ص) بر این دستان بوسه زده است.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم، تعلیم و تربیت را شغل انبیا و دو مسئولیت بسیار بزرگ دانست و خطاب به معلمان و اساتید، اظهار کرد: شما مسئولین آینده کشور را تربیت می‌کنید و خوب و بد آن‌ها به شما بازمی‌گردد؛ زیرا کودکان و نوجوانان و جوانانی که امروز در کلاس‌های درس پای صحبت‌های شما نشسته‌اند مسئولین آینده این مملکت هستند و اگر فردا کار درستی انجام دهند قطعاً ارزش و ثواب برای شما نیز نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه افزود: معلم و مربی خود باید تزکیه شده باشد، در اعتلای نفس خود تلاش کند و دلسوز و عاشق بچه‌ها و تعلیم و تربیت آن‌ها باشد؛ زیرا تعلیم و تربیت بدون عشق امکان‌پذیر نیست و پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز به مردم عشق داشت و با همین عشق، جامعه را متحول کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه معلم برای تعلیم و تربیت باید معیار داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید قرآن، آموزه‌های دینی و احادیث ائمه اطهار(ع) معیار کار تربیتی معلمان باشد نه اسناد جهان غرب مانند سند 2030؛ زیرا این‌گونه دستورالعمل‌های غربی هیچ‌گاه منتج به تربیت درست و اسلامی جوانان نمی‌شود بلکه نتیجه عکس می‌دهد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات