۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۲۷۹۳۲
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

تفکر و فرهنگ بسیجی هویت اصلی سازمان بسیج مستضعفان است

تفکر و فرهنگ بسیجی هویت اصلی سازمان بسیج مستضعفان است
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز به برکت تفکر بسیج، شجره طیبه مقاومت اسلامی در همه نقاط منطقه و جهان اسلام سایه گسترده است.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و هفته بسیج، اظهار کرد: تفکر بسیجی و فرهنگ بسیجی هویت اصلی سازمان بسیج مستضعفین است.

وی افزود: اگرچه جلوه بارز آن در این تشکل الهی است که وابسته به سپاه سرافراز پاسداران است، اما تفکری است فراسازمانی و فرامرزی که امروز به برکت این تفکر، شجره طیبه مقاومت اسلامی در همه نقاط منطقه و جهان اسلام سایه گسترده است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه امام خمینی معلم اول تفکر بسیجی در عصر حاضر است، اضافه کرد: بسیج یک مقوله اجتماعی است که در گذشته تاریخی تمام جوامع بشری، به‌عنوان حرکت‌های گسترده مردمی در عرصه‌های مختلف، با هدف معین، سازمان‌دهی و عمومیت و فراگیری، وجود داشته است.

وی ادامه داد: ازاین‌رو بسیج یک مفهوم فراگیر و نیاز جوامع بشری است که در همه دفاع‌های مردمی در دنیا از اول تاریخ تا به امروز وجود داشته است.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: اما انقلاب اسلامی ایران و بنیان‌گذار آن‌که بنیان‌گذار و پدرِ بسیج است، تلقی جدیدی را از بسیج به وجود آورد و آن ارائه الگویی نوین از مفهوم بسیج بود که علاوه بر کارکردهای مرسوم و متعارف، مشخصه‌های دیگری را با خود داشت که در پیام‌ها و بیانات ایشان آمده است.

وی افزود: از نگاه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، امام خمینی معلم اول بسیج و تفکر بسیجی در عصر جدید است که مقوله‌ای، فراتر از یک سازمان و نهاد را مطرح کرد که متناسب با شرایط زمانی و مکانی، میدان دفاع همه‌جانبه از ارزش‌ها و خدمت‌رسانی داوطلبانه و سودمندِ اجتماعی را نشانه می‌رود.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه بسیج ساختاری خداباور، دین‌محور، ولایتمدار و مردمی دارد، اضافه کرد: بسیج صرفاً یک ارگان نظامی نیست بلکه یک فکر بلند و تأثیرگذار است که در همه اقشار و اصناف جامعه اعم از دانش‌آموز و دانشجو و طلبه و استاد و مدرس و پزشک و مهندس و هنرمند و نویسنده و اهل رسانه و کارگر و کاسب نمود دارد.

وی گفت: در تفکر بسیجی خلبان نیروی هوایی مانند شهید عباس بابایی و امیر نیروی زمینی مثل شهید صیاد شیرازی، بسیجی است؛ زیرا این تفکر مکان و جغرافیا هم نمی‌شناسد به‌گونه‌ای که در هر جای منطقه از لبنان و سوریه و یمن و عراق و بحرین تا نیجریه و قلب اروپا و آمریکا می‌توان ردّ پای تفکر بسیجی را مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی همان، تفکر مقاومت همه‌جانبه در همه عرصه‌هاست؛ چراکه بسیج حرکتی مردمی برای مردم و از همه قشرهای مردم است که پایه مستحکم انقلاب اسلامی در ایران و تفکر انقلابی در همه جای جهان است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات