۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۷۰۸۳۰۹
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عنوان کرد؛

رفع فقر و بسط عدالت اجتماعی؛ وظیفه حاکم جامعه اسلامی

رفع فقر و بسط عدالت اجتماعی؛ وظیفه حاکم جامعه اسلامی
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت اسلامی باید از طریق عدالت اجتماعی به مبارزه با فرار مالیاتی و مافیای اقتصادی پرداخته و فقر را از جامعه ریشه کن کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز در ادامه جلسات تفسیر پیش از ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: یکی از موضوعاتی که در قدرتمندی امت ها موثر است و امت اسلام از این جهت باید از قرآن کریم پیروی کند مسأله عدالت گستری است.

وی رضایت مردم از رفتار حاکمان را از مهم ترین عوامل اقتدار امت ها برشمرد و ادامه داد: رضایت مردم از رفتار حاکمیت اسباب و عواملی دارد که یکی از مهم ترین آن ها عدالت می باشد، اگر مردم ببینند حاکمیت عدالت را در کشور برقرار کرده است از حاکمیت راضی می شوند که این رضایت موجب اقتدار امت و ملت خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جزء 27 مهم ترین هدف و رسالت ارسال پیامبران را اجرای عدالت عنوان کرد و یادآور شد: جامعه ای که تحمل عدالت را نداشته باشد باید منتظر جور و ظلم باشد و تحمل ستم و ظلم به مراتب سخت تر از عدالت است.

استاد حوزه علمیه اولین نشانه انسان عادل را کنار گذاشتن خودبینی توصیف کرد و ابراز داشت: انسان عادل هیچ حرکت و رفتاری را در منافع خود انجام نمی دهد و فقط حق را می بیند و به آن عمل می کند.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه ای به امنیت، عدالت و فراوانی نیازمند است، تصریح کرد: برقراری عدالت آثاری از جمله آبادانی کشور، نفوذناپذیری و قدرتمندی دولت ها، بی نیازی مردم و حل مشکلات مردم را در پی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم افزود: مردمی که عدالت را ببینند خودشان حامی مسؤولان خواهند شد و از آن ها دفاع می کنند، اگر ثروت ها به عدالت توزیع شود امور کشور را سامان و مشکلات مردم را حل خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اگر در جامعه ای عدالت برقرار نشود پیامدهای منفی را برای آن جامعه به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: ترک وطن و خروش مردم علیه حاکمیت و گسترش فقر از پیامدهای نامبارک ترک عدالت در جامعه می باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری وظیفه دولت اسلامی را برطرف کردن فقر از جامعه دانست و اظهار کرد: دولت اسلامی باید از طریق عدالت اجتماعی، مبارزه با فرار مالیاتی، جلوگیری از مافیای اقتصادی و گسترش تامین اجتماعی براساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، فقر را از جامعه ریشه کن کند.

ارسال نظرات