۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۰۸۴۱۲

تدابیر وزارت بهداشت برای کاهش مراجعه حضوری مردم به داروخانه‌ های مرجع

تدابیر وزارت بهداشت برای کاهش مراجعه حضوری مردم به داروخانه‌ های مرجع
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارسال دارو به منزل بیماران مزمن، با تایید سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، علیرضا رحیم نیا، در مورد ارسال داروی بیماران مزمن به منزل آنان اظهار داشت: وزارت بهداشت برای کاهش مراجعه حضوری مردم به داروخانه‌ های مرجع و تسهیل در امور بیماران یاد شده، طرحی را برنامه ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: در این برنامه، با شناسایی بیماران مزمن مانند بیماران مبتلا به فشار خون، بیمارهای قلبی و دیابت با تایید بیمه، دارو بدون معطلی در اختیار فرد مورد نظر قرار می‌ گیرد و از سرگردانی بیماران و ازدحام آنها در داروخانه جلوگیری می ‌شود.

وی افزود: افرادی که دچار بیمارهای مزمن هستند، توسط معاونت غذا و دارو شناسایی و کد دار می شوند و سازمان غذا و دارو به عنوان مسئول این اقدام است نه شرکت ها و وب سایت ها.

رحیم نیا افزود: منظور از اسنپ دارو شیوه و مدل ارسال دارو برای بیماران مزمن به درب منزلشان با هر روشی است که این روزها به طور عام به روش اسنپی اطلاق شده است و به طور قطع یک برند خاص مورد نظر نیست.

منبع: وزارت بهداشت

ارسال نظرات