۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۷۰۸۰۵۰

ارائه تسهیلات بانکی برای بیماران خاص

ارائه تسهیلات بانکی برای بیماران خاص
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه امسال،20 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه تامین بخشی از هزینه‌های درمان بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سید جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به تحولات حوزه سلامت در بودجه سال 1401 اظهارکرد: در سال 1401، صندوقی برای بیماران صعب العلاج راه‌اندازی شده است تا از طریق اعتبارات این صندوق بتوانیم بخشی از هزینه‌های درمان این بیماران را تامین کنیم. برای این صندوق از محل هدفمندی یارانه، نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در کنار این صندوق، 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است تا کمکی برای تامین هزینه‌های بالای بیماران صعب العلاج شود. در کنار این مسائل، حدود 4 هزار و 200 میلیارد تومان برای شاخص عدالت در سلامت در نظر گرفته شده است تا فرآیند عدالت در حوزه سلامت در مناطق محروم و کم برخوردار اتفاق بیفتد.

میرمحمدی ادامه داد: در بودجه امسال برای اجرای طرح پزشک خانواده‌، بودجه‌ای بالغ بر هزار و 250 میلیارد تومان مصوب شده است؛ همچنین به عنوان یارانه دارو و شیر خشک به ویژه در خانه‌های بهداشت مناطق روستایی، عددی معادل هزار و 560میلیارد تومان در بودجه سال 1401 مصوب شده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه امسال برای کاهش نرخ واردات مواد اولیه برخی از داروها و واردات تجهیزات پزشکی مانند کیت‌های آزمایشگاهی، بودجه‌ای هزار و 850 میلیارد تومانی مصوب شده است، تصریح کرد: برای پرداخت بخشی از هزینه درمان بیماران ناباور، حدود 561 میلیارد تومان و همچنین برای راه‌اندازی مراکز درمان بیماران نابارور، حدود 750 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات