۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۷۰۷۹۶۲

آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه دولت در اعتبارات و هزینه

آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه دولت در اعتبارات و هزینه
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار‌های علمی و پژوهشی باید در موضوع مدیریت تعارض منافع صورت گیرد، گفت: وقتی منافذ تعارض منافع بسته شود، حکمرانی شایسته و دولت قوی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یوسف نوری روز دوشنبه در آیین انعقاد و مبادله تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی (مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش) با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های دولت شفاف سازی است، افزود: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه دولت در اعتبارات و هزینه است، بنابراین تعارض منافع در این وزارتخانه کم دیده شده و اگر هم دیده شده به دلیل ناآگاهی موضوع بوده است.

وی از جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از برکات علمی پژوهشی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: در نمایشگاه دستاورد‌های جهاد دانشگاهی کتاب‌هایی در حوزه آموزش زبان خارجی وجود دارد که با محتوای ما سازگار بود، همچنین در حوزه هنرستان‌ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیش‌بینی کسب و کار‌ها برای ایجاد رشته‌های مختلف در هنرستان ها، شایستگی کارکنان و مدیران در مدل تعالی مدیریت در این نمایشگاه خوب دیده شد.

نوری خاطرنشان کرد: باید بتوان مراکز جانبی را به مراکز دانش پایه تبدیل کرد؛ این تفاهم نامه در راستای شعار سال خواهد بود.

نوری تاکید کرد: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه شاهد اجرای چشم گیر سند تحول بنیادین باشیم.

ارسال نظرات