۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۰۸۶۵۵

ایران از حقوق خود کوتاه نمی آید

ایران از حقوق خود کوتاه نمی آید
سخنگوی دولت گفت: جمهوری اسلامی ایران تا صیانت کامل و جامع از حقوق ملت یعنی حفظ حقوق اقتصادی و هسته‌ای خود در مذاکرات عقب‌نشینی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت درباره مطالب عنوان شده از سوی آمریکا مبنی بر شکست مذاکرات وین افزود: مذاکرات یکی از مسائل روز میز جمهوری اسلامی در کنار سایر مسائل حوزه بین‌الملل است.ایران از حقوق هسته ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

سخنگوی دولت افزود: ایران تا صیانت کامل و جامع از حقوق ملت، یعنی حفظ حقوق اقتصادی مردم در عین حال حفظ حقوق هسته‌ ای خود هرگز از ساز و کار‌های دیپلماتیک بین‌الملل عقب نشینی نخواهدکرد و با جدیت مساله را دنبال خواهد کرد.

بهادری جهرمی همچنین درباره تغییر در ترکیب کمیسیون‌های دولت افزود: تغییر در ترکیب کمیسون‌های دولت مسئله‌ای طبیعی است که در ادوار مختلف دولت‌ها به طور منظم و مستمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضا علاقه‌مند هستند که در کمیسیون‌های دولت حق حضور داشته باشند نه تکلیف به حضور، افزود: هر وزیری حق شرکت در همه کمیسیون‌ها را دارد، اما وقتی در کمیسیون‌ها عضو بندی می‌شوند، تکلیف حضور دارند. یعنی نشست‌ها بدون حضور آنان رسمیت پیدا نمی‌کند.

سخنگوی دولت افزود: سوال بود که چرا در کمیسیون اقتصادی تعداد غایبان زیاد است، چون دو معاون اقتصادی و اجرایی رئیس‌جمهور در هیچ یک از نشست‌های کمیسیون اقتصادی شرکت نمی‌کردند و نماینده می‌فرستادند.

بهادری جهرمی گفت: بنابراین خودشان پیشنهاد دادند اسمشان از اعضای کمیسیون خارج شود تا تکلیف حضور نداشته باشند و این شایعات مطرح شده هم تحلیل‌هایی ناشی از نداشتن اشراف حقوقی به مفهوم کمیسیون‌های دولت، جایگاه و شرح وظایف شان است.

ارسال نظرات