۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۷۰۸۶۵۹

تحولات امروز جنگ اوکراین و روسیه

تحولات امروز جنگ اوکراین و روسیه
در حالی‌که وزارت دفاع روسیه از خارج سازی گروه دیگری از مردم غیرنظامی از محوطه کارخانه آزوفستال شهر ماریوپل از طریق کریدورهای بشردوستانه خبر داد، وزیر خارجه روسیه از رئیس جمهوری اوکراین خواست تا به گردان‌های ملی‌گرا دستور دهد غیرنظامیان را آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "والنتینا ماتوینکو" رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که کشورهای غربی نگران سرنوشت مردم غیرنظامی در اوکراین نیستند و آنچه برای آنها مهم است فقط مبارزه با روسیه است.

این مقام بلندپایه پارلمانی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «هر چه بیشتر مردم اوکراین جان خود را از دست بدهند، غربی‌ها فکر می کنند که این مسئله در مبارزه با روسیه برای آنها بهتر خواهد بود. غرب برای جان شهروندان اوکراینی اهمیتی قائل نیست.»

به گفته خانم ماتوینکو، غرب در پشت فراخوان‌های دروغین برای دفاع از دیپلماسی، اوکراین را هر روز با انواع جدیدی از تسلیحات نظامی پمپاژ می‌کند و هیچ محدودیتی برای خشم از چنین سیاستی برای ادامه درگیری نظامی تا جای ممکن وجود ندارد.

پیش از این، مقامات بلندپایه مسکو بارها اعلام کرده‌اند که کشورهای غربی حاضر هستند تا "آخرین فرد اوکراینی" را برای مقابله با روسیه قربانی کنند و خواستار پایان جنگ و دست یابی به توافق صلح بین مسکو و کی‌یف نیستند.

ارسال نظرات