۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۰۸۶۶۳
آیت الله سعیدی در خطبه های نماز عید فطر:

سیاست تفرقه برای دشمنان اسلام از هر اقدام نظامی، سیاسی و اقتصادی به صرفه تر است

سیاست تفرقه برای دشمنان اسلام از هر اقدام نظامی، سیاسی و اقتصادی به صرفه تر است
امام جمعه قم وحدت بین مسلمانان را بیش از هر زمان ضروری دانست و گفت: سیاست تفرقه برای دشمنان اسلام از هر جنگ نظامی و حرکت سیاسی و چالش اقتصادی به صرفه تر است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) صبح امروز در خطبه های نماز عیدفطر که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به مهم ترین دستاورد ماه مبارک رمضان گفت: براساس آیات قرآن «لعلکم تتقون» مهم ترین دستاورد ماه مبارک رمضان تقوا است که مقصود از این تقوا مختص ماه رمضان نیست بلکه تقوای حاصل از ماه مبارک سرمایه مورد نیاز شما برای تمام سال به عنوان دستاورد است.

وی با تاکید براینکه در ماه رمضان دهان را از مواردی که برما جایز نبوده فرو بسته ایم، یادآور شد: در طول سال از لقمه های حرام اجتناب کنیم و اگر دهان را از تهمت و غیبت و حرام هایی که از طریق زبان صادر می شود بسته ایم در طول سال این کار را انجام دهیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه اگر در ماه مبارک رمضان پوشش مناسبی را انتخاب و رعایت می کردیم باید این سرمایه را در طول سال استفاده کنیم، ابراز داشت: دستاوردهای این ماه در زمان خود یک وظیفه بود و حفظ و نگهداری از آن در طول سال یک کار دیگری است.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه کار مهم را مراقبت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان دانست و اظهار کرد: خطری که روزه داران و سرمایه داران معنوی را تهدید می کند این است کسانی که اهل حساب و کتاب نیستند نسبت به این اندوخته ها بی تفاوت می شوند و شیطان نیز در این روز برای سرقت سرمایه ها در کمین نشسته است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان باطن انسان های مومن را اصلاح می کند، تصریح کرد: ظاهر به تبع باطن اصلاح می شود لذا برکت این عید عزیز مراقبت از تقوای الهی است.

آیت الله سعیدی شهادت استاد شهید مطهری را تسلیت و روز معلم را به جامعه فرهنگیان تبریک گفت و ادامه داد: انسان اگر بتواند در راه تعلیم و تربیت قدمی بردارد به تعبیر قرآن انسانی را زنده و هدایت کرده است.

وی ادامه داد: استاد مطهری به حق یکی از این معلمان دلسوز و زمان شناس در عصر ما بود که آثار و شاگردان این مجاهد شهید تاثیر بزرگی در پیروزی انقلاب و تثبیت فرهنگ اهل بیت داشته و دارد لذا در راستای جهاد تبیین باید به کتاب های شهید مطهری مراجعه کرد.

امام جمعه قم حفظ انسجام بین مسلمانان جهان را ضرورت اجتناب ناپذیر برشمرد و خاطرنشان کرد: سیاست تفرقه برای دشمنان اسلام از هر جنگ نظامی و حرکت سیاسی و چالش اقتصادی به صرفه تر است در حالی که انقلاب اسلامی ما و انتفاضه ملت قهرمان فلسطین و مردمان مظلوم افغانستان، یمن، سوریه و سایر بلاد در پرتو وحدت آنچه را که بدست آورده اند حفظ کرده اند بنابراین امروز بیش از هر چیزی به وحدت نیاز داریم.

ارسال نظرات