۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۷۰۸۰۶۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

زندگی خواص باید مثل طبقه محروم جامعه باشد

زندگی خواص باید مثل طبقه محروم جامعه باشد
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان و خواص درحالی که خودشان زندگی مرفه داشته باشند نمی‌توانند مردم را در دوران تحریم به تحمل سختی‌ها دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز در ادامه جلسات تفسیر پیش از ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در هر جامعه ای نقش خواص بسیار تعیین کننده است، آن ها با بیانات و رفتار و عملکرد خود می توانند روزنه های امید را در دل مردم ایجاد کنند.

وی افزود: همین خواص می توانند با اشتباهات و با امتیاز خواهی های خودشان بذر ناامیدی در دل مردم بکارند، حضور خواص با بصیرت آثار ارزنده ای دارد که اولین اثر آن اقتدار و ایجاد رعب در دل دشمن است.

استاد حوزه علمیه تحقق آرمان های رهبران الهی را از آثار وجود خواص برشمرد و ابراز کرد: پیشرفت اسلام اگرچه در آغاز با رهبری های رسول گرامی اسلام اتفاق افتاد اما بی شک شخصیتی مثل امیرالمومنین که با شجاعت و اقتدار پشت سر پیامبر ایستاد در پیروزی های پیامبر بسیار موثر بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در پرتو راهنمایی امام راحل اتفاق افتاد خالی از وجود خواص نبود، آنچکه هدایت های امام را محقق و پیروزی را میسر کرد نقش خواص و تلاش های بزرگانی همچون آیت الله شهید مطهری و سعیدی بود.

وی نقش خواص در پیروزی امت را نقش بسیار پررنگ دانست و عنوان کرد: خواصی که مورد تایید قرآن هستند دارای ویژگی هایی می باشند که اولین آن ها پرهیز از بی تفاوتی است، خواص نباید نسبت به مسائل حساس بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دومین ویژگی خواص را بصیرت توصیف کرد و ادامه داد: مومن آل فرعون اگر چه در کاخ فرعون زندگی می کند اما از بصیرت بالایی برخوردار است، اگرچه در میان غوغای رسانه های فرعونی زندگی می کند اما حق را تشخیص می دهد.

استاد حوزه علمیه روشنگری را از دیگر ویژگی های خواص با بصیرت برشمرد و گفت: خواص با بصیرت با جهاد تبیین و تلاش برای تبیین حقایق اجازه نمی دهند که حقایق به فراموشی سپرده شود.

وی دلسوزی را ویژگی چهارم خواص با بصیرت عنوان کرد و ادامه داد: خطرات و آسیب های مختلفی متوجه خواص می شود که مهم ترین آسیب و تهدید، ویژه خواری و دوگانگی گفتار و رفتار خواص است که باعث تردید مردم می شود اما در برابر خطرات از خود صلابت نشان می دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه زندگی خواص جامعه نباید با طبقه محروم جامعه فاصله زیادی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسئولان و خواص درحالی که خودشان زندگی مرفه داشته باشند نمی‌توانند مردم را در دوران تحریم به تحمل سختی‌ها دعوت کنند بلکه باید خود در تحمل سختی‌ها پیشتاز باشند.

وی در پایان با تاکید بر رفتار اطرافیان خواص اظهار کرد: خانواده و اطرافیان خواص هم باید خیلی مراقب باشند، آن ها هم در معرض خطر هستند، آن ها زیر ذره بین دوست و دشمن می باشند و نباید رفتارهای آنان اینگونه تداعی کند که مسئولان دچار رفاه زدگی و اشرافی گری هستند.

ارسال نظرات