۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۰۷۷۹۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

امت اسلامی در برابر جنایات مستکبرین عالم موضع بگیرد

امت اسلامی در برابر جنایات مستکبرین عالم موضع بگیرد
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: امت اسلام باید بیدار شود و ظلم هایی که در گوشه و کنار عالم توسط مستکبرین عالم روا داشته می شود را ببیند و موضع بگیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) گفت: هر امت و جریان اجتماعی اگر در یک فضای آزاد اندیشی شکل بگیرد، قدرتمند خواهد شد.

وی افزود: برای تحقق آزاد اندیشی به معنای واقعی کلمه یک پیش نیاز به نام «قیام لله» لازم است، قیام لله به این معنی است که شخص خودش را از قید و بند جنجال ها و فضاهای فکری مسموم برهاند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری قیام لله را به معنای برخاستن و بلند شدن برای خدا توصیف و تاکید کرد: قیام لله یعنی انسان فقط برای خدا حرکت کند، نتیجه این نگاه این است که انسان در حرکت خودش از تعلقات فرهنگی و محیطی مادی فاصله بگیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جامعه ایمانی باید خود را از قید تعلقات مادی برهاند، ابراز کرد: قیام لله و آزاد اندیشی رمز اقتدار یک امت است؛ این دو با هم می تواند انقلاب برپا کند همانطور که انقلاب اسلامی ایران برپایه قیام لله و آزاد اندیشی شکل گرفت.

وی ادامه داد: امروز امت اسلام نیاز به یک قیام لله و تفکر دارد، امت اسلام باید بیدار شود، ظلم هایی که در گوشه و کنار عالم توسط مستکبرین عالم روا داشته می شود را باید ببیند، در افغانستان مظلوم بیگانگان صدها نفر را به خاک و خون می کشند، امت اسلام باید از تعلقات مادی فاصله بگیرد و اندیشه کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه عزت و ذلت به دست خدا است، خاطرنشان کرد: همانگونه که به ملت ایران عزت داد به دیگر بلاد اسلامی نیز می تواند قدرت و عزت ببخشد به شرطی که قدر خود را بدانند و قیام لله کنند.

ارسال نظرات