۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۰۸۶۶۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تقویت نقاط قوت و برطرف ساختن ضعف ها در جامعه جهاد تبیین است

تقویت نقاط قوت و برطرف ساختن ضعف ها در جامعه جهاد تبیین است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی برضرورت رفع مشکلات و نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در امور مختلف، گفت: این حرکت نوعی جهاد تبیین بوده و در سایه آن باید از تنبلی و سستی فاصل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در خطبه های نماز عید فطر در مصلی الغدیر، با تبریک عید سعید فطر، گفت: عید سعید فطر روز ذخیره برای پیامبر اسلام است

عید سعید فطر، عید بزرگ اسلامی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه عید سعید فطر،عید بزرگ اسلامی است که بزرگترین اجتماعات در آن شکل می گیرد، افزود: این عید بزرگ روز برکت و نشاط است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام در همه دوره ها بر دوش انسان های مؤمن که عمل صالح دارند، استوار بوده است، اسلام در طول تاریخ متکی بر فداکاری انسان هایی بوده است که به ایمان و عمل صالح توصیف شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: اسلام بدون اتکا به مردم مسلمان و باایمان واقعیت خارجی نخواهد داشت، همانطور که بنای نظام اسلامی بر پایه انسان هایی است که ایمان از درونشان می جوشد و عمل صالح دارند.

وی با بیان اینکه اسلام بر پایه توحید و وحدت کلمه است، خاطرنشان کرد: اگر این ایمان هایی که جوشیده از درون انسان های مسلمان، متدین و مؤمن نمی بود، جمهوری سلام شکل نمی گرفت، جمهوری اسلامی که بعد از 14 قرن از آزمایش ها و دشورای های زیادی عبور کرد و حرکتی در جهان ایجاد کرده که بی نظیر است.

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: جمهوری اسلامی رژیم پادشاهی را نابود و تعادل و توازن سیاسی در منطقه را بر هم زد، اتحاد شرق و غرب را باطل کرد و رژیم اشغالگر قدس را بی معنا کرد، چنین اسلامی ذخیره برای پیامر گرامی اسلام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی انقلاب رژیم ضداسلامی را از بین برد و جمهوری اسلامی را بر سر کار آورد، وابستگی سیاسی را از بین برد و استقلال را به ارمغان آورد و عزت و مردم سالاری دینی را برای ملت ایران به وجود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد:  پیشرفت های انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای هر فرد مایه افتخار و عزت است.

وی در ادامه  در کنار مشکلات و سختی ها نباید این پیشرفت ها را نادیده بگیریم، گفت: ما هم نقاط قوت داریم و هم نقاط ضعف، باید قوت ها را شناسایی و تحکیم بخشیم و ضعف ها را برطرف سازیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان گرایش به دنیا طلبی و اشرافی گری را از جمله ضعف ها خواند و گفت:  حقوق های نجومی، اسراف و حرص داشتن به مال دنیا نتیجه دنیاطلبی است.

وی به عدم وجود عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت: این نیز در سایه گرایش به دنیا طلبی و اشرافی گری است که با کار جهادی و شبانه روزی باید ضعف ها را برطرف سازیم و بتوانیم اهداف متعالی دینی، فرهنگی و پیشرفت اقتصادی را برای کشور رقم بزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به غفلت از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی گفت: باید به مسائل فرهنگی، دینی و آرمان ها و ارزش های اسلامی توجه شود .

وی بر ضرورت تقویت اتحاد و وحدت و همدلی بین قوای سه گانه در کشور بیان کرد: دشمن شناسی از دیگر مسائلی است که باید نسبت به آن آگاه باشیم و فریب لبخند دشمن را نخوریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر دوری از تنبلی در کارها، گفت: در سالی که به تولید دانش بنیان نام گذاری شده است، باید قوت ها را تقوت و ضعف ها را برطرف سازیم که ای خود یک نوع جهاد تبیین است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات