۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۷۰۸۸۴۱
فعال رسانه ای:

پرستویی برخورد هوشمندانه ای داشت

پرستویی برخورد هوشمندانه ای داشت
حجت الاسلام تقوی با اشاره به برخورد اپوزیسیون با پرویز پرستویی گفت: برخورد پرویز پرستویی برخورد هوشمندانه ای بود و افکار عمومی در ایران نیز با او همراهی کردند.

حجت الاسلام سید یاسر تقوی فعال رسانه ای در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به حواشی برخورد منافقین با پرویز پرستویی بازیگر ارزشی جمهوری اسلامی ایران گفت: فضای افکار عمومی طبیعتاً برای بازیگران و سلبریتی ها اهمیت بالایی دارد و لذا شخصیت های ملی برایشان از جایگاه بالایی برخوردار است چرا که اگر مشاهده کنند دلهای مردم همراه و همسو با یک شخصیت ملی است، سعی می کنند اگرچه منتقد برخی از رویکردها نیز می باشند اما در مقابل افکار عمومی و ملت قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه برخورد مناسب و درستی را از آقای پرستویی شاهد بودیم، ابراز کرد: اگرچه غالب هنرمندان ما به دنبال حواشی سیاسی نیستند اما فضای اپوزیسون جمهوری اسلامی آنقدر رادیکالی است که تاب و تحمل اکران یک فیلم با موضوع صلح را ندارد و به دنبال خلق حاشیه است.

حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه حاج قاسم نماد عزت ملت و خط قرمز جامعه ایرانی است، افزود: هرچقدر هم که شما روشنفکر باشی و به دنبال دوری از تقابل گام برداری اما طرف مقابل یعنی اپوزیسون به دنبال تشنج فضاست کما اینکه در آن جشنواره هم با فحاشی حاشیه سازی کردند و برخورد پرویز پرستویی برخورد هوشمندانه ای بود و افکار عمومی در ایران نیز با او همراهی کرد.

فعال رسانه ای عنوان کرد: من معتقدم تولید آثار هنری در خصوص قهرمانان ملی و دینی ما ضرورتاً با نگاه کلان ساختاری حل نمی شود و اینکه بخواهیم تصور کنیم وزرات ارشاد با در نظرگرفتن بودجه ای بخواهد اثر ماندگاری را رقم بزند، تصور اشتباهی است و ما باید برای پرورش هنرمندان متعهد و پایبند به سنت های دینی و ملی گام های موثری برداریم.

وی پیشرفت هنر را با فضای دستوری کم اثر دانست و تصریح کرد: باید هنرمندان متعهد انقلابی پرورش داد تا اثر فاخری را شاهد باشیم لذا قبل از اینکه وزرات ارشاد یا مدیران فرهنگی را مسؤول بدانم مسؤولیت را متوجه نیروهای انقلابی می دانم که در تربیت نیروهای موثر متدین انقلابی کم کاری کرده اند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه اثر نازل هنری در رابطه با حاج قاسم و ابرقهرمانان ملی نمی خواهیم بلکه اثر فاخر می خواهیم، یادآوری کرد: این اثر فاخر زمانی اتفاق خواهد افتاد که هنرمندانمان را در سطحی پرورش دهیم که به صورت خودجوش آثار خوب را تولید می کنند.

این فعال رسانه ای در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم در پرورش هنرمند باید بازنگری و تجدید نظر صورت بگیرد و آسیب شناسی کنیم که چرا این اتفاقات نیفتاده است و چرا هنرمندان ما در جشنواره به سراغ کارهای اجتماعی انتقادی و نقش های سیاه نمایی می روند و کمتر به سراغ تم قهرمان می روند؟ اگر بخواهیم اتفاق بهتری بیفتد باید در مباحث آموزشی و پرورشی تأمل دوباره کنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
با اینکه او را انقلابی دوآتشه نمی دانم ولی برخورد خوبی داشت
0
1