۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۰۹۰۴۳
وبگاه چینی:

سپاه پاسداران قدرت دفاعی ملی ایران است

سپاه پاسداران قدرت دفاعی ملی ایران است
وبگاه تحلیلی با اذعان به نقش سپاه در دفاع از ایران نوشت، آمریکا به عنوان عامل مخمصه کنونی، باید به جای سیاست‌های غلط، فعالانه به نگرانی‌های مشروع تهران پاسخ دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، یک وبگاه تحلیلی چینی روز دوشنبه در گزارشی نوشت، آمریکا به‌عنوان محرک مخمصه کنونی، موظف است به‌جای سیاست‌های نادرست فشار افراطی مداوم، اقدامات عملی انجام دهد، به نگرانی‌های مشروع و منطقی ایران پاسخ فعال دهد و حل و فصل زودهنگام مسائل باقی‌مانده را تسهیل کند.

وبگاه «چاینا میلیتری آنلاین» نوشت، از آوریل ۲۰۲۱، طرف‌های توافق هسته‌ای ایران برای ازسرگیری برجام وارد مذاکرات دیپلماتیک فشرده با آمریکا شده‌اند. پس از بیش از یک سال تلاش بی‌وقفه، همه طرف‌ها بر سر از سرگیری اجرای بیشتر بخش‌های برجام به توافق رسیده‌اند. با این حال، درست زمانی که مذاکرات در شرف اتمام بود، برخی از مسائل باقی مانده روند را متوقف کرد.

حفظ و اجرای برجام راه موثری برای تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران و حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه است. متاسفانه دولت قبلی آمریکا (دولت ترامپ) به دلیل یکجانبه گرایی، در ماه می ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و فشار شدیدی بر ایران اعمال کرد. ایالات متحده این توافق را به مرز فروپاشی رساند و خود را در طرف مقابل جامعه بین‌المللی قرار داد.

این وبگاه در ادامه نوشت، دولت فعلی آمریکا با درک شکست سیاست دولت قبلی در قبال ایران، اکنون به دنبال بازگشت به برجام است. در این زمینه، طرف‌های برجام مذاکرات فشرده‌ای را با ایالات متحده آغاز کرده‌اند. با این حال، ایالات متحده به جای بررسی کامل برخی درخواست‌های مشروع و معقول ایران، تحریم‌های بیشتری را در جریان مذاکرات علیه ایران اعمال و تهدید کرد که طرح جایگزین برجام را تدوین خواهد کرد. این باعث می‌شود مردم به این فکر کنند که آیا ایالات متحده واقعاً صداقت و شجاعت تصمیم‌گیری برای بازگشت به برجام را دارد؟ یا آمریکا همچنان به مسیر قدیمی تحریم و فشار پایبند است.

یکی از موضوعات مهم در مذاکرات هسته‌ای، درخواست ایران برای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکاست. سپاه پاسداران قدرت دفاعی ملی ایران است، اما در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا قرار گرفته است. به سختی می‌توان باور کرد که آمریکا تمایل دارد از سیاست غلط فشار شدید علیه ایران دست بکشد.

این وبگاه تحلیلی در خاتمه نوشت، در حال حاضر، مذاکرات همچنان به بن بست رسیده و چشم انداز آن غیرقابل پیش بینی است. ایالات متحده به عنوان محرک وضعیت مخمصه کنونی، موظف است به جای سیاست غلط مداوم فشار شدید، اقدامات عملی انجام دهد و فعالانه به نگرانی‌های مشروع و منطقی ایران پاسخ دهد و حل و فصل زودهنگام مسائل باقی مانده را تسهیل کند. این کشور باید با اقدامات قاطعانه اعتماد جامعه بین‌المللی را جلب کند./۹۸۸/

ارسال نظرات