۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۰۹۳۴۴
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در گفت‌وگو با رسا:

دورنمای طرح تحول اقتصادی، رسیدگی به مردم و جلوگیری از رانت خواری است

دورنمای طرح تحول اقتصادی، رسیدگی به مردم و جلوگیری از رانت خواری است
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه مردم رکن نظام هستند و باید به آنها توجه شود گفت: دورنمای طرح تحول اقتصادی رسیدگی به مردم و جلوگیری از رانت خواری است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت گفت: طرح هدفمند کردن ارز 4200 تومانی که دولت قبل آن را پایه ریزی کرد به جهت توالی فاصله ای که داشت شاید در کنار این فاصله جهات مثبتی هم داشته که دولت سابق به آن اشاره کرده است اما کارشناسان اقتصادی معتقدند این طرح موجب رانت خواری عده ای شد.

وی افزود: در جامعه مشاهده کردیم این طرح مضرات فراوان و دریچه ای برای رانت خواری عده ای فراهم کرده است و روزنامه ها و خبرگزاری ها نوشتند که چه مقدار برای عده خاصی درآمدزایی در پی داشت و از طرفی سفره مردم را روز به روز کوچک تر کرد.

استاد‌ سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه هدف از ارز ترجیحی بهبود معیشت مردم بود، خاطرنشان کرد: ارز 4200 تومانی به مستضعفین ضرر بیشتری رساند و یک عده خاص ویژه خوار ثروتمندتر شدند که این را مردم باید بدانند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه رهبر معظم در دیدار اخیر کارگران به اقدامات قابل تقدیر اقتصادی دولت سیزدهم اشاره داشتند، اظهار کرد: اگر چه به صورت قطعی نمی دانیم آیا فرمایشات رهبری شامل حذف ارز ترجیحی هم بود یا نه اما مجموعه برنامه های دولت را رهبری تایید و تصدیق کردند.

وی ارز 4200 تومانی را غده سرطانی اقتصاد ایران توصیف کرد و ابراز داشت: یارانه جدید جبران جنبه های احتمالی ارز ترجیحی بود و این پول مستقیم به دست مردم خواهد رسید و مردم خودشان مدیریت خواهند کرد لذا حذف ارز 4200 تومانی دو فایده بهره مندی مردم و جلوگیری از رانت خواری را به همراه دارد.

وی ادامه داد: مخالفت خارج نشینان ضد نظام و البته مخالفان و بنیان گذاران ارز 4200 تومانی نشان می دهد دولت راه درستی را انتخاب کرده و به فضل الهی به نفع ملت ایران خواهد بود لذا ملت صبور و بصیر ما نباید با آن ها همصدا و همراهی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با تاکید بر تکمیل نواقص این طرح عنوان کرد: مردم باید دلسوزی دولت نسبت به خود را لمس کنند بر همین اساس دولت باید به دنبال رفع نواقص این طرح باشد و تا ثبات در قیمت ها و رفاه نسبی را برای مردم به همراه داشته باشد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم حذف ارز ترجیحی را عامل برکات فراوان برای مردم و نظام برشمرد و تصریح کرد: رکن نظام ما مردم هستند و باید به این مردم رسیدگی شود که دورنمای طرح تحول اقتصادی رسیدگی به مردم است.

وی در پایان ادامه داد: سفره و معیشت مردم از اوجب واجبات است که به حفظ اقتدار و استمرار جمهوری اسلامی می انجامد.

ارسال نظرات