۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۷۰۹۳۶۶

برگزاری همایش محکومیت تخریب جنت البقیع در هند

برگزاری همایش محکومیت تخریب جنت البقیع در هند
همایش محکومیت تخریب جنت البقیع در مسجد ایرانیان (مغل مسجد) شهر بمبئی هندوستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همایش محکومیت تخریب جنت البقیع به همت بنیاد جوانان شیعه اثنی عشری بمبئی و هیات امنای مسجد ایرانیان در مسجد ایرانیان و با حضور علما و شخصیت های برجسته این شهر روز گذشته در مسجد ایرانیان (مغل مسجد) شهر بمبئی هندوستان برگزار شد.

بنا به این گزارش همزمان با سالروز تخریب جنت البقیع که یک رویداد تاریخی است که طی آن گروههای افراطی و وهابیون عربستان سعودی پس از محاصره مدینه منوره در سال 1344 هجری قمری قبرستان بقیع و بقعه های آن را که از جمله آنها قبور مطهر چهار امام عالم تشیع علیهم السلام بود، تخریب کردند، به همین مناسبت مراسمی با هدف محکومیت تخریب جنت البقیع به همت بنیاد جوانان اثنی عشری بمبئی و هیات امنا و امام جماعت در محوطه مسجد ایرانیان بمبئی مراسم با شکوه برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مهدوی پور نماینده محترم رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبه قاره هند، محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، جناب آقای مفیدی فر کنسول محترم کشورمان در بمبئی ، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای نجیب الحسن امام جماعت مسجد ایرانیان و دیگر اندیشمندان و علمای شهر بمبئی و جمع کثیری از محبان اهل بیت (ع) و همچنین بانوان حجور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای نجیب الحسن امام جماعت مسجد ایرانیان بمبئی ضمن عرض خوش آمدگویی به نماینده تام الاختیار رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی و همچنین  مدعوین گرامی ضمن محکومیت انهدام جنت البقیع گفت: افراط گرایان و تکفیری ها پس از روی کار آمدن رژیم آل سعود و با حمایت آمریکای جهانخوار و رژیم اشغالگر قدس آرامگاه های متبرک در جنت البقیع تخریب کردند و نشان دادند که دشمن ارزش های اسلامی هستند. امروزه نیز افراط گرا یان و تکفیری ها در هرجای جهان دست به اقداماتی سخیف و پلید می زنند که به جز ترویج اسلام هراسی هدفی دیگر ندارند و این اعمال آنها باعث می شود که چهره دین اسلام خدشه دار شود.

برگزاری همایش محکومیت تخریب جنت البقیع در هند

پس از ایشان محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار خرسندی از حضور در این مراسم بیان داشت: یکی از مباحث مهمی که در تفکر اسلامی وجود دارد، جایگاه و شخصیت انسان است انسان از کرامت و بزرگواری ، مجد و عظمت برخوردار است. اما اگر این انسان از عظمت روحی و عصمت الهی برخوردار باشد به مراتب بیشترشایسته احترام و تکریم است و بر همگان لازم است که مطیع او باشند و اطاعت از وی ضروری می باشد و تفاوتی نمی کند که امام معصوم در قید حیات باشد و یا در قید  حیات نباشد، اطاعت از امام و تکریم از او ضرورت عقلی است، بنابراین مسئله بقیع یک مسئله فراگیر می باشد و ابتدا در تفکر تشیع و سپس در تفکر اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: آنچه مسلم است کسانی که این اندیشه را ندارند و  به ظاهر خود را مسلمان می دانند ولی در باطن در حوزه تفکرات اسلامی هیچ اندیشه و بنیه ایی ندارند، با جنت البقیع بگونه ایی برخورد کرده اند که اجازه زیارت و تکریم چهار امام معصوم (ع) و همچنین به روایتی یگانه دخت پیامبر اعظم (ص) را به شیعیان نمی دهند این ناشی از جهالت محض است.  بنابر این اگر امروز گرد آمدیم بدلیل اهمیت بقیع از ابعاد گوناگون که به وقت بیشتری نیاز است و ما به عنوان شیعیان و محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) باید بیش از پیش به این مسئله مهم اهتمام خاص داشته باشیم تا در آینده نه چندان دور آل سعود سقوط کند و بتوانیم قبور بقیع را با شکوه و عظمت بیشتر بنا کنیم.

برگزاری همایش محکومیت تخریب جنت البقیع در هند

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حسین مهدی حسینی رئیس مجلس علما ھند دیگر سخنران این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم و همچنین محکومیت تخریب جنت البقیع به دست آل سعود پیشینه  تاریخی مختصری از جنت البقیع بیان را کرد: پیشینه تاریخی بقیع به دوران قبل از اسلام می‌رسد ولی در کتب تاریخی به روشنی قدمت تاریخی آن مشخص نشده ‌است. بعد از هجرت مسلمانان به مدینه، بقیع تنها قبرستان مسلمانان بوده، مردم مدینه قبل از آمدن مسلمانان در آن ‌محل اجساد مردگان خود را در دو گورستان «بنی‌حرام» و «بنی‌سالم» و گاهی نیز در خانه‌هایشان دفن می‌کردند و در واقع بقیع اولین قبرستانی است که به دستور پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و توسط مسلمانان صدر اسلام بنا شد و بزرگان صدراسلام در این آرامگاه دفن شده اند. آل سعود به خوبی می داند که ائمه برای مسلمانان جهان در جایگاه والایی قرار دارند و با انهدام این قبرستان به دنبال از بین بردن ارزش ها اسلامی می باشند. به درستی که آنها خائن الحرمین و آل یهود هستند.

برگزاری همایش محکومیت تخریب جنت البقیع در هند

جناب آقای دکتر فخر الحسن رئیس فدراسیون حیدری ضمن اظهارخرسندی از حضور در این مراسم گفت: قرار است نظیر چنین برنامه ای در روز دیگری در منطقه دیگری نیز برگزار گردد ، برگزاری چنین مراسمی بسیار مهم و تاثیر گزار می باشند چراکه باعث می گردد دشمنان اسلام دریابند که شیعیان و محبان اهل بیت (ع) هوشیار هستند و در برابر ارزش های اسلامی احترام قائل هستند. خیلی از افراد اعلام میکنند که آمریکا ابر قدرت است اما در واقع این طور نیست و امروز ایران ابر قدرت است و شیعیان در قیاس با مذاهب دیگر ابر قدرت هستند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای مهدوی پور نماینده رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی ایران ضمن اظهار خرسندی از حضور در این مراسم بیان داشت: در آغاز سخن از برگزار کنندگان این مراسم بسیار سپاسگزارم از متولیان مسجد ایرانیان و بنیاد جوانان شیعیان بمبئی تشکر می کنم و از علما و اندیشمندان عالی مقام نیز سپاسگزاری می نمایم. 

برگزاری همایش محکومیت تخریب جنت البقیع در هند

وی گفت: موضوع قبرستان جنت البقیع یک بعد تاریخی دارد که حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدی حسینی بیان کردند، اما موضوعی که من می خواهم در این مراسم بیان کنم چهار مورد می باشد که مربوط به جریان جنت البقیع می باشد. مورد اول آنکه موضوع جنت البقیع یک موضوع نیست که تنها متعلق به شیعیان باشد، بلکه فراتر از آن یک موضوع انسانی است و در طول تاریخ از زمان هجرت پیامبر اسلام (ص) به مدینه در طول دوازده قرن مورد احترام تمامی مسلمانان علما، و حتی سلاطین بوده است و خود شخص پیامبر(ص) پایه گذار جنت البقیع بوده اند و در آن مکان مقدس صحابه پیامبر(ص) در آنجا مدفون هستند و اهل بیت پیامبر(ع) به ویژه چهار امام (ع) در آنجا مدفون هستند و که همواره مورد احترام همه مسلمانان هستند.

نماینده رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی ایران ابراز داشت: من نامه ای به مفضل سیف الدین رهبر جماعت بوهرا نوشتم و در آن نامه درباره قبور مطهر امامان مدفون در این قبرستان یادآوری کردم و حتی اعلام کردم که قبر اسماعیل فرزند ارشد حضرت امام صادق (ع) در این قبرستان می باشد و از وی خواستم که مراتب اعتراض خود را در این خصوص به دولت آل سعود اعلام کند. مورد دوم آنکه پای استعمار انگلیس در این فتنه هویدا می باشد. انگلیس بود که حکومت آل سعود را درست کرد و در برابر عثمانی قد علم کرد و جریان وهابیت را رواج داد و همین دولت استعماری در ایران بابیت و بهایت که جریان های انحرافی هستند را به وجود آوردند و در شبه قاره نیز جریان قادیانیه را پدید آوردند و همینطور درجاهای دیگر دنیا جریان های بیشمار انحرافی را به وجود آوردند که همه آنها  جز تفرقه و اختلاف هیچ انگیزه دیگر نداشت و ندارد پس ریشه آنها تنها در انگلیس می باشد. مورد سوم آنکه نقش ایران در مورد برخورد با تخریب جنت البقیع می باشد. دولت ایران از همان ابتدا نسبت به این اقدام مراتب اعتراض خود را بیان کرد و اعلام کرد که اگر اجازه نمی دهید که گنبد و بارگاهی ساخته شود لااقل اجازه دهید زمین آن توسط سنگ مرمر فرش شود و نشانه هایی با سنگ زیبا گذاشته شود ولی آنها نپذیرفتند فقط با وساطت جمهوری اسلامی ایران اجازه دادند که از سالها قبل زائرین بتوانند به داخل قبرستان بروند ولی همواره مفتی ها آنها محدودیت های بیشماری را اعمال کردند.

برگزاری همایش محکومیت تخریب جنت البقیع در هند

وی گفت: مورد چهارم آنکه مسئله تخریب جنت البقیع یک مسئله سیاسی نیست بلکه یک تفکر انحرافی و عمل جنایتکارانه است و این تفکر ، تفکر وهابیت است که همانند تفکر اموی ها و خوارج است و این تفکر نشانه خصومت با ائمه اطهار (ع) و شخصیت پیامبر اعظم (ص) می باشد. وهابی ها نه تنها در شهرهای مقدس مکه و مدینه آثار ارزشمند اسلامی را تخریب کردند، بلکه در کل عربستان هرچه بود از بین بردند. این ها آل یهود هستند و صهیونیست می خواهند که ریشه اسلام را از بین ببرند.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین مهدوی پور روضه ای را خواندند و پس از آن مراسم با نوحه خوانی وسینه زنی خاتمه یافت.  

گفتنی است که بین سخنرانی ھای سخنرانان ویدیو کلیپی درباره جنایت آل سعود درباره بقیع اکران گردید و مداحان اهل بیت جناب آقای ریحان اشعاری را درباره جنت البقیع خواندند. 

این مراسم به صورت بر خط (آنلاین) در کانال های اینترنتی"اس ان ان" کانال رسمی "امام عصر (عج)" "زین العباء "72، شبکه "زی" و شبکه های اجتماعی بسیاری ضبط و پخش گردید.

علاقمندان می توانند جهت مشاهده و بهره برداری از این مراسم به آدرس https://www.youtube.com/watch?v=dVw1iPV6UTY  مراجعه کنند./988/

ارسال نظرات