۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۰۹۳۸۳
رئیس ائتلاف الفتح:

هیچ نیروی خارجی حق حضور در خاک عراق را ندارد

هیچ نیروی خارجی حق حضور در خاک عراق را ندارد
هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق در دیدار با سفیر اسپانیا اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۲ هیچ نیروی خارجی حق ماندن در خاک عراق را ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق به سفیر اسپانیا در بغداد گفت که هیچ نیروی خارجی حق ادامه حضور در عراق را ندارد.

به گزارش ایرث نیوز، هادی العامری در دفتر خود با «پدرو مارتینز اویال مارتین» سفیر اسپانیا در عراق دیدار و تاکید کرد که «وجود هر نیروی خارجی در عراق بعد از تاریخ 31 دسامبر 2021 (پایان سال میلادی گذشته) غیرقانونی است و این نیروها حق ماندن در خاک عراق را ندارند».

وی در ادامه افزود: روابط عراق و اسپانیا قدیمی است؛ ما همچنان آن را حفظ کرده‌ایم و مشتاق بهبود این روابط و باز کردن افق‌های همکاری جدید بین بغداد و مادرید هستیم.

العامری افزود: ما هنوز تمام تلاش خود را برای حل بحران سیاسی، پایان دادن به موانع و یافتن دولتی که قادر به تحمل مسئولیت و ارائه خدمات به مردم عراق باشد، ادامه می‌دهیم.

سفیر اسپانیا نیز به نوبه خود به العامری درخصوص درگذشت «عبدالکریم الانصاری» معاون دبیر کل سازمان بدر عراق تسلیت گفت.

پدرو مارتینز اعلام کرد: در درجه اول برای ما حاکمیت عراق مهم است و یکی از ارکان سیاست خارجی اسپانیا، برقراری روابط خوب با کشورهای عربی به ویژه عراق است./۹۸۸/

ارسال نظرات