۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۰۹۳۸۵
نماینده آیت الله سیستانی:

مدارس و دروس دینی در تربیت انسان مهم است و طلاب به امور جامعه توجه کنند

مدارس و دروس دینی در تربیت انسان مهم است و طلاب به امور جامعه توجه کنند
حجت الاسلام والمسلمین کربلایی گفت: آستان حسینی بر اساس اهمیت مدارس و دروس دینی در تربیت انسان و رسیدن آن به عبودیت خداوند متعال، توجه ویژه ای به این مدارس داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، فعالیت های اولین نشست مدیران و اساتید مدارس دینی وابسته به آستان مقدس حسینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) و نماینده حضرت آیت الله سیستانی و حسن رشید العبایجی تولیت آستان مقدس حسینی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کربلایی در سخنرانی خود در این نشست گفت: آستان مقدس حسینی بر اساس بصیرت و آگاهی از اهمیت مدارس و دروس دینی در تربیت انسان و رسیدن آن به عبودیت خداوند متعال، توجه ویژه ای به این مدارس داشته است.

وی افزود: توجه به این فعالیت ها در مدارسی دینی و تمامی فعالیت هایی که در تربیت دینی، فکری، روحی و معنوی انسان برای رسیدن به هدف مطلوب نقش دارد، ضروری است.

نماینده آیت الله سیستانی با بیان اینکه انسان باید یک سری مبانی را یاد بگیرد و تلاش کند که آن را اجرایی کند، گفت: موفقیت در بُعد اداری و سازمانی بدون این مبانی حاصل نمی شود و اولین مرحله این مبانی، رضایت خداوند متعال است.

متولی شرعی حرم امام حسین (ع) ادامه داد: باید بُعد عبادی مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه آن پایه و اساس مهمی است، همچنانکه باید به امور مختلف جامعه توجه شود؛ به این صورت که تمرکز طلاب و اساتید نباید تنها بر یادگیری علم و فرهنگ باشد و مانع توجه به امور جامعه شود.

وی بیان داشت: قرآن کریم و احادیث نبوی به هدایت جامعه توجه دارند و از جمله اموری که باعث قرار گرفتن مردم در کنار طلاب می شود، توجه به امور مردم، گوش سپردن به آنها و مشکلات آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین در پایان اشاره کرد: مسئله دیگری که باید به آن توجه داشت دوری از تکبر و توجه به لغزش گاه های شیطان است و این مورد بسیار زیاد بوده و باید خوب به آن توجه داشت./۹۸۸/

ارسال نظرات