۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۰۹۳۹۰
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن:

سازمان ملل در پرونده یمن همسو با آمریکا عمل می‌کند

سازمان ملل در پرونده یمن همسو با آمریکا عمل می‌کند
حزام الاسد عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: نقش سازمان ملل متحد در پرونده یمن و موضوع آتش‌بس، بسیار ضعیف و همواره همسو با سیاست‌های آمریکاست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «حزام الاسد» افزود: تاکنون دیده نشده است که سازمان ملل متحد، شانه خالی کردن متجاوزان از انجام تعهدات خود درباره آتش بس را محکوم کند.

وی بیان کرد: متأسفانه ائتلاف متجاوزان به آتش بس اعلامی پایبند نبوده و نقض نظامی آتش بس و تعطیلی فرودگاه صنعا و جلوگیری از ورود کشتی های حامل مشتقات نفتی به بندر الحدیده همچنان ادامه دارد.

الاسد گفت: ائتلاف، آتش بس را بخشی از تاکتیک نظامی خود در تجاوز به یمن می دانند و هم اکنون برای به شکست کشاندن آن تلاش می کنند.

وی اضافه کرد: کشورهای متجاوز مسؤول پیامدهای شکست آتش بس هستند و پیامدهای آن به عمق خاک عربستان و امارات نیز خواهد رسید.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن افزود: البته آتش بس، همیشگی نیست و در صورتی که نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوزان، ورود مشتقات نفتی به بندر الحدیده و تعطیلی فرودگاه صنعا ادامه یابد، مسؤولان صنعا در آتش بس ادعایی بازنگری می کنند.

الاسد با بیان اینکه ایجاد شورای ریاستی، یک موضوع مربوط به آمریکا و عربستان است و ربطی به ملت یمن ندارد، گفت: تشکیل نهادی همچون شورای ریاستی، گامی از سوی واشنگتن و ریاض برای بازسازی تشکیلات شبه نظامی خود برای آغاز دوره ای جدید از اقدامات نظامی در یمن است.

وی بیان کرد: پس از پایان تجاوز و لغو محاصره ملت یمن، امکان مذاکره با طرف مقابل وجود دارد و ما همواره از صلح عادلانه و شرافتمندانه که عزت و کرامت و استقلال ملت یمن را تأمین کند استقبال می کنیم.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از ساعت ۱۹ دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد اما این آتش بس تاکنون صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات اخیر ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند. سازمان ملل متحد تداوم درگیری در یمن و محاصره غیرانسانی این کشور را دلیل بروز قحطی و فاجعه انسانی بی‌سابقه در یک قرن گذشته می داند./۹۸۸/

ارسال نظرات