۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۷۰۹۴۴۴

راههای رسیدن ورزشکار به موفقیت

راههای رسیدن ورزشکار به موفقیت
مسوول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: یکی از مهمترین از راههای رسیدن ورزشکار به موفقیت و پرتاب به سکوهای بالای رقابت، تغذیه سالم و مناسب است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، چیترا ایرانپور در گفتگو با ایسنا به مناسبت هفته سلامت با اشاره به اهمیت تغذیه سالم در ورزشکاران، اظهارکرد: ورزشکار برای اینکه بتوانند عملکرد بهتری در حین ورزش داشت باید از تغذیه سالم و به میزان میزان اعتدال مصرف کند. در واقع در تغذیه مناسب نیاز ورزشکار را به انرژی تامین و او را از آسیب های عضلانی و استخوانی دور می کند.

وی افزود: میزان مصرف هر یک از گروه های غذایی در هر فرد متفاوت است و تفاوت به دلیل نیاز روزانه، جنسیت، جثه، سن و نوع ورزش فرد است. سه گروه مواد غذایی به نام های کربوهیدرات، پروتئین و چربی است که نباید هیچ یک از این سه گروه غذایی در برنامه غذایی ورزشکار حذف شود اما برخی مواقع مشاهده می شود که ورزشکار به دلیل کنترل وزن، کربوهیدرات ها را حذف می کند، در حالی که کربوهیدارت ها سهم زیادی از انرژی دریافتی ورزشکار را در بر می گیرد و کاملا ضروری هستند و نباید حذف شوند.

مسوول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: میزان نیاز به این سه گروه غذایی مهم بستگی به شدت تمرینات، نوع فعالیت بدنی ورزشکار، وزن گیری و کاهش وزن ورزشکار دارد. موضوع مهم دیگر نیز نحوه تغذیه قبل و بعد از تمرین است. تغذیه مناسب قبل از ورزش انرژی و قدرت لازم را به بدن ورزشکار می رساند و زمان صرف آن نیز بسیار مهم است. به همان اندازه عده بعد از تمرین اهمیت دارد زیرا موجب ترمیم و ساخت عضلات می‌شود و انرژی از دست رفته تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: در بحث ریکاوری گیلکوژونی وعده بعد از تمرین نیز در واقع بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود. انتخاب مواد غذایی هم برای قبل و هم بعد از تمرین از اهمیت زیادی برخوردار است و به عبارتی یک ماده غذایی ممکن است برای قبل تمرین و یک ماده غذایی برای بعد از تمرین در نظر گرفته شود. در نهایت یکی از مهمترین از راههای رسیدن ورزشکار به موفقیت و پرتاب به سکوهای بالای رقابت، تغذیه سالم و مناسب است.

ارسال نظرات