۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۰۹۴۵۴
آیت الله مکارم شیرازی:

مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی شخصیتی روشن فکر و به روز بود

مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی شخصیتی روشن فکر و به روز بود
حضرت آیت الله مکارم شیرازی مرحوم حضرت آیت الله صافی را شخصیتی روشن فکر و به روز توصیف کرد و برگزاری کنگره ای جهت بزرگداشت ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را ضروری دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار بیت مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از ایشان به عنوان شخصیتی ارزشمند و دارای حسن نیت نام برد و گفت: مراسم ترحیم و تشییع آن مرجع، به بهترین شکل و با آبرومندی برگزار گردید.

وی بیت آن مرحوم را بیتی خوش نام در میان بیوت مراجع ذکر و ابراز امیدواری کرد که این نام خوش و موقعیت عالی همچنان در بیت ایشان باقی بماند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به آثار و تألیفات ایشان اشاره کرده و کتاب منتخب الاثرشان را اثری ماندگار و بی نظیر دانست و افزود: شایسته است که کراماتی که ایشان در تألیف این اثر داشته در چاپ جدید آن تقریر و اضافه شود.

وی به سابقه آشنایی خود با مرحوم آقای صافی اشاره کرد و افزود: من با ایشان و اخوی شان از درس مرحوم آیت الله بروجردی آشنا شدم و در میان شاگردان مرحوم آیت الله بروجردی ایشان جزء مستشکلین خوب درس بودند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به همکاری آن مرحوم با مجلۀ مکتب اسلام نیز اشاره کرد و گفت: علیرغم اقتضای سن ایشان، او شخصیتی روشن فکر و به روز بود که این را می توان از اعلامیه هایی که در حوادث گوناگون منتشر می کرد، به وضوح دریافت.

وی برگزاری کنگره ای جهت بزرگداشت ابعاد مختلف شخصیتی و مقام شامخ علمی فقاهتی ایشان و همچنین رونمایی از آثار ایشان را ضروری دانست و تأکید کرد: خاصیت گذر زمان، کمرنگ شدن مسائل مادی است، اما تاریخ معنوی با گذر زمان روشن تر و پربارتر می شود، ازاین رو آثار معنوی در قلوب همگان باقی می ماند و پربار می شود.

ارسال نظرات