۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۰۹۵۳۰

نشست «نماز جمعه و مطالبه‌گری» برگزار شد

نشست «نماز جمعه و مطالبه‌گری» برگزار شد
ششمین جلسه از سلسله نشست های "نمازجمعه و مطالبه‌گری" با حضور قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه امام جمعه بندرلنگه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به دنبال اعلام آمادگی شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه برای میزبانی نقد و گفت‌وگوی نخبگانی در خصوص «بازخوانی رسالت‌های نمازجمعه در گام دوم انقلاب اسلامی» ششمین جلسه از این سلسله نشست ها با موضوع "نمازجمعه و مطالبه‌گری" با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملکی، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین جواد اسماعیلی‌نیا، امام جمعه بندرلنگه توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی این نهاد در بستر فضای مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملکی افزود: اگر امام جمعه به جایگاهی برسد که مردم بگویند امام ما چه می گوید به جایگاه اصلی خود رسیده است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب با نسل دیجیتال روبه رو هستیم، خاطرنشان کرد: بچه های دو سه ساله امروز کارهایی را انجام می دهند که از عهده ما برنمی آید لذا نام آن ها بچه های عصر دیجیتال می گذارم یعنی سوادشان به قلم و کاغذ نیست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم همچنان «قو انفسکم و اهلیکم نارا» باشیم و همچنان برای نسل دیجیتال هم امام باشند باید در کنار مباحث تقوا و ایمان که اصل ثابتی است از ابزار روز و سواد رسانه به معنای واقعی اطلاع داشته باشند که اگر با نسل امروز روبه رو شد گسست نسلی را احساس نکنند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ اسماعیلی‌نیا با اشاره به حال نهاد نماز جمعه در شرایط موجود گفت: نهاد امامت جمعه یکی از بزرگترین شبکه های دینی موجود است که شاید کمتر مجموعه این شبکه را داشته باشد.

امام جمعه بندر لنگه عنوان کرد: ائمه جمعه محصول حوزه علمیه هستند و وقتی می گوییم نهاد امامت جمعه یعنی حوزه علمیه و منتها یک رهبری هستند که لشکری را پشت سر خود برای رسیدن به اهداف دارند.

ارسال نظرات