۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۰۹۶۵۵
استاندار قم:

روابط عمومی‌ها مرکز ثقل احیای عدالت سازمانی هستند

روابط عمومی‌ها مرکز ثقل احیای عدالت سازمانی هستند
شاهچراغی گفت: روابط عمومی‌ها مرکز ثقل احیای عدالت و نماد کارآمدی اداری بوده و پرچمدار پیشرفت سازمانی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید محمد تقی شاهچراغی در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: پیشنهاد من این است که جلسات فصلی با حضور روابط عمومی ادارات برگزار شود و هدف از آن هم مسائل آموزشی، انتقال تجربیات و بررسی پیشنهادات و انتقادات باشد.

وی افزود: معاون توسعه و منابع انسانی استانداری نیز این مسئولیت را داشته باشد که با استفاده از ظرفیت سازمان برنامه بودجه و بودجه، اداره کل اقتصاد و دارایی و برخی سازمان‌های دیگر، موضوع اعتبارات و ظرفیت‌های مورد استفاده را پیگیری کند.

استاندار قم با بیان اینکه مدیران کل ادارات و دستگاه‌ها نیز از طریق استانداری توجیه خواهند شد گفت: در بحث اعتبارات نیز معاونت توسعه و منابع انسانی ابتدا موضوع ساختارها را ارزیابی کند و سپس پیشنهادات لازم برای بهبود امور را ارائه دهد.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است بر اساس قوانین و ساختارهای اداری، امکان تصویب عنوان مدیریت برای روابط عمومی وجود نداشته باشد اما به لحاظ انشایی، جایگاه مدیریت برای این واحد در نظر گرفته شود و روابط عمومی‌ها به عنوان یک مدیر در جلسات حضور داشته باشند.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: بخشی از کارکنان  ادارات دولتی، قراردادی هستند که این موضوع را با رئیس جمهور مطرح کردیم و مقرر شد همراه با برخی دیگر استان مورد بررسی قرار بگیرد؛ سازمان امور اداری و استخدامی ادله‌ای برای عدم استخدام این نیروها دارد ولی به دنبال این هستیم که با توجه به موافقت رئیس جمهور، مسئله را به سرانجام برسانیم و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

استاندار قم با بیان اینکه مدل قراردادی در جذب نیرو چندان مناسب نیست گفت: در حقیقت در حق نیروهایی که سال‌هاست به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند جفا شده است بنابراین در تلاش هستیم موضوع را پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر مسئله آموزش و توانمندسازی روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌ها در سطح استان خاطرنشان کرد: برای پویایی روابط عمومی نیازمند اصلاح کاستی‌ها و پر کردن خلأها هستیم که شامل ساختار، نیروی انسانی و اعتبارات است، همچنین باید به مسئله توانمندسازی و مهارت‌آموزی توجه داشت که به وسیله انتقال تجارب می‌توان به این مهم دست یافت.

نماینده عالی دولت در استان قم افزود: سومین کاری که باید انجام داد تا شاهد پویایی روابط عمومی‌ها باشیم، کنش‌گری فعال است.

وی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان به دنبال توانمندکردن روابط عمومی‌ها نیز بوده است تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید زبان مردم باشند نه اینکه صرفا به سخنگوی مدیران تبدیل شوند.

شاهچراغی گفت: بسیاری از مشکلات به دعواهای بین دستگاهی باز می‌گردد و حتی برخی از آنها به خاطر تصمیم‌های درون استانی شکل می‌گیرد بنابراین اگر به خدمت به مردم باور داشته باشیم، خیلی از این مشکلات حل خواهد شد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها باید انتقادات مردم را هم بیان کنند افزود: مدیران هم باید به این مسئله ایمان بیاورند که اگر انتقادی از داخل به آنها صورت گرفت، واکنش مثبتی داشته باشند و در راستای رفع آن حرکت کنند.

وی تصریح کرد: آنچه گفته می‌شود باید منطبق بر کار انجام شده و واقعیت‌های میدانی باشد؛ شبکه‌ای مردمی هم داریم که اطلاع‌رسانی ادارات در مورد اقداماتشان را رصد می‌کنند و به اطلاع مدیریت ارشد استان می‌رسانند.

شاهچراغی با بیان اینکه فساد سیستمی در ادارات وجود ندارد اما فساد موردی بعضا دیده می‌شود گفت: لازم است از طریق فرهنگ‌سازی رسانه‌ای و اجتماعی، فساد و ناکارآمدی ریشه‌کن شود و پاک‌دستی و انجام وظیفه را جایگزین آن کرد.

نماینده عالی دولت در استان قم، روابط عمومی‌ها را مرکز ثقل احیای عدالت و نماد کارآمدی اداری دانست و تصریح کرد: در حقیقت می‌تواند روابط عمومی‌ را پرچمدار پیشرفت تلقی کرد به شرطی که با سلامت و در راستای رفع نقاط ضعف تلاش کند.

ارسال نظرات