۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۷۰۹۶۶۲
شرافت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا عنوان کرد؛

توجه مدیر حوزه های علمیه به اشعار شاعران حوزوی/ گسترش شعر در بدنه حوزه

توجه مدیر حوزه های علمیه به اشعار شاعران حوزوی/ گسترش شعر در بدنه حوزه
شاعر آیینی با اشاره به توجه آیت الله اعرافی به شعر طلاب گفت: اگر قرار باشد کتاب سالی در زمینه ادبیات معرفی شود همیشه یکی از نامزدها کتاب شاعران جوان حوزوی است.

محمد جواد شرافت شاعر آیینی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا به مناسبت سالروز حکیم ابوالقاسم فردوسی و با اشاره به نقش شعر و ادبیات در جامعه گفت: شعر صرفاً به عنوان یک تفنن در زندگی ما فارسی زبان ها نیست بلکه گاهی وقت ها آبشخور فکری اندیشه ای ما است.

وی افزود: بسیاری از بزرگان جامعه ما شاعر بودند و شاعران ما از اساتید فکر و اندیشه و جهان بینی بودند لذا شعر صرفاً یک سرگرمی نیست و خیلی از مضامین بلند زندگی را از طریق شعر در جامعه منتشر کرده ایم هر چند فراز و نشیب هایی در طول اعصار به خود دیده است.

شاعر آیینی با اشاره به اینکه همیشه شعر چراغی در زندگی مردمان ایران زمین بوده است، ابراز داشت: از بدو تولد که با لالایی مأنوس هستیم تا آنگاه که می گویند به عزت و شرف لا اله الا الله با شعر سرو کار داریم، شعر در جامعه فراز و فرودهایی دارد و گاهی دچار آسیب هایی شده است اما جزء جدا ناشدنی از زندگی ایرانیان است و در عزا و شادی جلساتمان را با شعر اداره می کنیم.

این طلبه شاعر و مجری برنامه های آیینی با تاکید بر نهادینه شدن زبان فارسی در جامعه اظهار کرد: برای این کار باید گروه هدفی را مشخص کنیم و سیاست گذاری درستی برای سه دسته از مردم یعنی عموم مردم، علاقمندان جدی ادبیات و خصوص ادباء باید برنامه ریزی های بخصوص انجام داد.

وی ادامه داد: در این 40 سال گذشته از نظر رشد کمی شعرا سرمان را می توانیم بالا بگیریم چرا که هزاران شاعر جوان در سراسر کشور داریم اما در زمینه عموم مردم و آشنایی مردم با شعر و ادبیات کم کاری هایی از سوی مسؤولان و جامعه شعرا انجام گرفته است.

شرافت با اشاره به اهتمام حوزه علمیه به ادبیات فارسی خاطرنشان کرد: شعر در حوزه از سال های قبل از انقلاب و به واسطه تاکید و تاییدات معصومین (ع) حضور پررنگی داشته است و بسیاری از مراجه ما دستی در سرودن اشعار ناب دارند اما در سال های پس از انقلاب خصوصاً در دهه 60 تا به الان شاهد رشد کمی و کیفی هستیم.

وی ادامه داد: در شرایطی هستیم که اگر قرار باشد کتاب سالی در زمینه ادبیات معرفی شود همیشه یکی از نامزدها کتاب شاعران جوان حوزوی است یعنی دوستان شاعر ما آنقدر موفق هستند که آثارشان در کنار شعرای بزرگ دیده می شود و مورد توجه قرار می گیرد.

شاعر آیینی با اشاره به توجه مدیر حوزه علمیه به مباحث ادبی اظهار کرد: در این سال های اخیر و با حضور آیت الله اعرافی توجه بیشتری به شاعران طلبه و آثار آن ها صورت گرفته است و ایشان مجدانه پیگیر هستند شعر در بدنه حوزه گسترش بهتر و بیشتری داشته باشد.

ارسال نظرات