۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۷۰۹۸۲۹
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

حوزه علمیه اهمیت مسأله جمعیت را برای جامعه تبیین کند

حوزه علمیه اهمیت مسأله جمعیت را برای جامعه تبیین کند
مازندران - حجت الاسلام قائمی با اشاره به اهمیت مسأله جمعیت گفت: طلاب الگوهای عینی برای بیان اهمیت مسأله جمعیت به عنوان یک امر حیاتی به جامعه هستند.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در مراسمی که با عنوان شکوه مادری با حضور طلاب و خانواده های آنها برگزار شد، گفت: طلاب در کنار تلاش‌های علمی و جهادی به ‌عنوان کنشگران اجتماعی، از مسأله خانواده و نقش مادری خود غفلت نکرده و همچون جنبه های دیگر خوش درخشیدند و از نقش ذاتی خود غافل نبودند.

وی با بیان این که امروز مقوله جمعیت به‌عنوان مؤلفه بسیار مهم در توسعه همه کشورهای جهان مورد توجه است، افزود: اما برای طلاب که وابسته به یک دستگاه تحت عنوان نهاد دین هستند، باید از اهمیت دوچندان برخوردار باشد، در حقیقت طلاب الگوهای عینی برای بیان اهمیت مسأله جمعیت به عنوان یک امر حیاتی به جامعه هستند.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران در مسیر ایجاد یک تمدن نوین قرار دارد که در آن الگوی جمعیت کمی و کیفی را باید ارائه کند، خاطرنشان کرد: زمانی در مدل‌های مبتنی بر تمدن غرب مسأله کنترل جمعیت را مطرح کردند اما امروز به این نتیجه رسیدند اشتباه بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جمعیت کمی و کیفی ریشه در تمدن اسلامی دارد، تصریح کرد: حوزه علمیه در طول تاریخ همواره پیشران فرهنگی بوده و اگر امروز قرار است با این چالش فرهنگی و بحران اجتماعی مبارزه شود، باید حوزه علمیه چنانچه در طول اعصار مختلف پیش‌ قراول و پیشران فرهنگی بوده در این مسأله هم نقش پیشرانی خود را ایفا کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که امروز جامعه ما با یک سری گسل های امنیتی و ایدئولوژی در خصوص جمعیت مواجه است، خاطرنشان کرد: امروز توازن جمعیتی در حال تعدیل است و وظیفه ذاتی ما این است که نسبت ‌به این مسأله بیداری و بصیرت لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که طلاب و حوزویان نقس بسیار مهم و برجسته ای در تبیین مسأله ازدواج در جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: باید مسأله ازدیاد جمعیت و فرزند آوری از سوی طلاب و حوزویان در جامعه ترویج و گسترش داده شود.

وی با اشاره به این که دشمنان با توطئه ها و نقشه های بسیاری در تلاش هستند جوانان را از مسأله ازدواج دور کنند، ادامه داد: باید مسأله ازدواج آسان در جامعه ترویج و این یکی از وظایف مهم طلاب و حوزویان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که حوزویان در همه عرصه ها همواره پیشگام بوده اند، تصریح کرد: در مسأله توجه به خانواده در کنار علم آموزی نیز حوزویان به الگویی مناسب در جامعه تبدیل شده اند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات