۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۰۹۴۵۳
امام جمعه ساری تاکید کرد؛

ضرورت همکاری مردم با دولت در اجرای صحیح اصلاح اقتصادی

ضرورت همکاری مردم با دولت در اجرای صحیح اصلاح اقتصادی
مازندران -امام جمعه ساری بر ضرورت حمایت و همکاری لازم مردم از دولت در اجرای صحیح اصلاح اقتصادی تأکید کرد و گفت: این طرح مورد حمایت مقام معظم رهبری و همچنین سه قوه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به ماجرای تصویب کاپیتولاسیون آمریکایی اشاره کرد و گفت: نخستین جرقه انقلاب و فریاده بیداد و هوشیار کننده امام راحل از همین ماجرا آغاز شد.

وی با بیان این که این اقدام امام راحل هم ضد استکباری و هم ضد استعماری بود، افزود: در آن مقطع رژیم دست نشانده پهلوی که زیر بار این ننگ و ذلت رفته بود و هم آمریکای مستکبر چنین لایحه ای را به ملت ایران تحمیل کرده بودند.

امام جمعه ساری، شروع انقلاب اسلامی را یک حرکت استکبار ستیزی و استبداد ستیزی دانست و خاطرنشان کرد: 42 سال از انقلاب اسلامی می گذرد، اما ذره ای از این روحیه استکبار ستیزی انقلاب کاسته نشده است و این مسأله در سیاست های کلی نظام و از زبان امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بیان و تأکید شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به دل بستگی و دل باختگی برخی مسؤولان به غرب در ادوار مختلف تاریخ، تصریح کرد: اینها ملاک انقلاب نیست، بلکه ملاک انقلاب خط و مشی است که از جانب رهبری بیان شده است.

وی با بیان این که امروز انقلاب اسلامی به برگترین نهاد ضد استکباری در جهان تبدیل شده است، افزود: ناراحتی امروز آمریکا از عدم استحاله جمهوری اسلامی و تغییر خط و مشی کشورمان در طول چهار دهه اخیر است.

امام جمعه ساری با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی از خط استکبار ستیزی منحرف نمی شود و این موجب ناراحتی آمریکایی شده است، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در روز قدس بار دیگر بر خط استکبار ستیزی خود مهر تأیید زدند و تأکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام دولت در اصلاح برخی ساختارهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: فساد، رانت و سو استفاده به خاطر دو گانه بودن نرخ ارز است.

وی یا اشاره به این که اگر بنا باشد ما کالای ارزان تر به دست مردم بدهیم باید دولت یارانه را به وارد کننده پرداخت کنند که این مسیر نشان داد فساد زا است، بیان داشت: اما راه دوم که عاقلانه ترین و سالم ترین راه است پرداخت یارانه به خود مصرف کننده است.

امام جمعه ساری با بیان این که همه دانشمندان و اقتصاد دانان پذیرفتند که اقتصاد ایران نیازمند یک اصلاح ساختاری است، خاطرنشان کرد: اما دشمنان ملت ایران و ایادی داخلی آنها در تلاش هستند از این وضعیت سوء استفاده کنند و کشور را در مسیر آشوب و فتنه قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه همه حمایت و همکاری لازم با دولت به منظور اجرای مناسب این طرح است، افزود: این طرح مورد حمایت مقام معظم رهبری و همچنین سه قوه است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که یک عده آشوب طلب از داخل و خارج می خواهند از این شرایط به وجود آمده سوء استفاده کنند و حوادث سال 88 و 98 را دوباره تکرار کنند، گفت: مردم ما نباید با این افراد همراهی کرد بلکه مردم باید در کنار نیروهای امنیتی با این عناصر مبارزه کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت نظارت جدی مسؤولان بر نرخ های این روزهای بازار تأکید کرد و افزود: نباید بگذاریم یک عده از این فرصت به وجود آمده سوء استفاده کنند و قیمت ها را افزایش دهند و این نیازمند نظارت و برخورد جدی مسؤولان باید متخلفان است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات