۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۰۹۳۵۱
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت شوراهای فرهنگ عمومی

ضرورت تقویت شوراهای فرهنگ عمومی
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت بیشتر شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: این شورا نقش مهمی در سیاست گذاری های فرهنگی کشور ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار معاون امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت تقویت بیشتر شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: این شورا نقش مهمی در سیاست گذاری های فرهنگی کشور، استان و هر منطقه ای ایفا می کند.

وی با بیان این که تصمیمات و سیاست های این شورا از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: تا یک مجموعه ای خودش انگیزه، باور و اعتقاد لازم را نداشته باشد هر چه قدر هم دستورالعمل نوشته شود اثرگذار نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه باید از ابزار مهم شورای فرهنگی عمومی در ساماندهی مسائل فرهنگی استفاده بهتری شود، تصریح کرد: در رابطه با فرهنگ عمومی ضعف، قصور و تقصیرهایی مشاهده می کنیم که باید جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت فرهنگ انقلابی، دینی و ارزشی باید با همه توان و ظرفیتی که دارد به میدان بیاید، خاطرنشان کرد: این نهاد اثرگذار خود باید معتقد به فرهنگ انقلاب و ارزش های اسلامی باشد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که اگر کارها در ادوار مختلف در این مجموعه جدی و کارشناسانه بود وضع فرهنگی ما امروز این گونه نبود، تصریح کرد: اگر دیدگاه کسانی که در این مجموعه مهم قرار می گیرند تقویت فرهنگ و دیدگاه غرب باشد شاهد هرج و مرج ارزشی و فرهنگی و همچنین عدم رعایت خطوط قرمزها و باورهای دینی و مذهبی به خصوص نسبت به انقلاب اسلامی و ارزش های دینی خواهیم بود.

وی با اشاره به این که امروز به برکت شهدا و تکیه بر باور و اعتقادات ملت ایران با یک خیزش بزرگ در این کشور، انقلاب اسلامی پایه گذاری شد، خاطرنشان کرد: بی توجهی به این دستاوردهای مهم خیلی معنی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مدیران و مسؤولان باید بیشتر به مسؤولیت خود واقف باشند و به مسؤولیت خود به درستی عمل کنند، گفت: مدیران باید ابتدا خودشان فرهنگ اسلام و آداب اسلامی را در رفتار و ادارات تابعه خود نهادینه کنند و این رفتار و فرهنگ را به جامعه تسری بخشند.

امام جمعه ساری با بیان این که ارزش های انقلاب و مسأله عدالت در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تقویت شود، بیان داشت: ما وظیفه داریم از ظرفیت نیروهای انقلابی و کسانی که دیدگاه های امام و رهبری دارند و انسان های معتقد هستند بیشتر استفاده کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات