۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۰۹۲۰۵

برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم طالب زاده در حوزه علمیه خواهران مازندران

برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم طالب زاده در حوزه علمیه خواهران مازندران
مازندران - مراسم بزرگداشت نادر طالب زاده امروز با حضور اساتید، طلاب و کادر حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، مراسم بزرگداشت نادر طالب زاده امروز با حضور اساتید، طلاب و کادر حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد.

دکتر صادق علی رنجبر، استاد دانشگاه و کارشناس امور سیاسی در این مراسم با اشاره به این که جهاد تبیین پیشینه در صدر اسلام دارد و از بعثت پیامبر(ص) آغاز و هدف آن نیز اتمام مکارم اخلاقی بوده است، گفت: همه زحمات پیامبر گرامی اسلام از نزول قرآن، احادیث و روایات، تا جریان غدیر، همه مظاهری بارز از جهاد تبیین است و هر جا که تبیین کمرنگ شد شاهد انحراف در جامعه اسلامی بودیم.

وی با بیان این که همه حوادث فاطمیه از سخنرانی ها تا شهادت حضرت زهرا(س)، جهاد تبیین است، افزود: اما باز هم عده زیادی وارد این جهاد نمی شوند و حضرت زهرا(س) تنها می مانند و با غفلت این جریان تا عاشورا نیز ادامه پیدا می کند.

رنجبر با اشاره به این که نهج‌البلاغه، نامه ها و خطبه های حضرت علی(ع) جهاد تبیین است و به طور دائمی نسبت به افکار عمومی روشنگری و رفع ابهام می‌کند و به شبهات مطرح شده پاسخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: در حادثه عاشورا نیز روشنگری و تبیین اتفاق می افتد و چراغی برای هدایت جامعه روشن می شود، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، پیدایش عاشورا ریشه در غفلت افکار عمومی دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود با بیان این که عده‌ای هستند که یا تبیین را نفهمیدند یا خود را در این عرصه قرار نمی‌دهند و سکوت می‌کنند چون نمی خواهند انگشت نما شوند و مورد تهاجم دیگران قرار بگیرند، گفت: به‌ همین دلیل جهادگران تبیین تنها هستند و تعدادشان اندک است.

وی با بیان این که همه ضربه‌ هایی که به اسلام وارد آمد به ‌خاطر عدم تبیین و روشنگری است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زمینه تبیین دارد و حوزه های علمیه باید با بهره گیری از ظرفیت مبلغان و تألیف و چاپ کتب در این مسیر گام بردارند.

رنجبر با اشاره به این که اعزام مبلغ و چاپ کتاب از سوی حوزه های علمیه به دلیل بود که باورهای دینی مردم کمرنگ و فهم جامعه از اسلام نیز ضعیف شد، به همین خاطر یک حکومت غیر دینی در جامعه حاکم شد، بیان داشت: اما وقتی علما کتاب نوشتند و تبلیغ کردند، جریان اسلام‌ خواهی در جامعه شکل گرفت و انقلاب به پیروزی رسید، این تاثیر تبیین گری بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که جبهه فرهنگی نظام مانند اکسیژن و هوا است و اگر نتوانیم از تبیین گرها به درستی حمایت کنیم، در بخشی از جهاد تبیین کم گذاشتیم، تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری حکم جهاد دادند و بر همه واجب است که در جهت روشنگری و ایجاد استدلال های منطقی در اذهان عمومی و کنار زدن شبهات و پاک کردن همه ذهنیت هایی که می تواند زمینه های انحراف یک مسلمان را فراهم کند وارد میدان شود.

وی با بیان این که نادر طالب زاده هنرمندی بود که در خط مقدم جهاد تبیین حضور داشت و در زمان جنگ در دل خطر سنگر نشینی می کرد، گفت: وی مستندات مختلفی را ساخت و غرب را از دیدگاه خود غربی ها بررسی کرد، درک درستی از جبهه فرهنگی داشت و علمدار جبهه فرهنگی بودند.

رنجبر با اشاره به این که دشمن با همه توان خود می خواهد افکار عمومی را تغییر دهد و امید را از جامعه بگیرد، بیان داشت: دشمنان به دنبال سلب اعتماد مردم نسبت به نظام هستند و تردیدی در ذهن های مردم نسبت به مدیران جامعه ایجاد شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات