۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۰۹۱۹۰
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

جاذبه‌های گردشگری مازندران / وجود ۸ هزار و ۵۰۰ مکان مذهبی در استان

جاذبه‌های گردشگری مازندران / وجود ۸ هزار و ۵۰۰ مکان مذهبی در استان
مازندران -حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی به تشریح جاذبه های گردشگری مازندران پرداخت و گفت: ظرفیت های تاریخی بسیاری در مناطق مختلف استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در ساری با بیان این که هدف اصلی این رویداد تقویت ارتباط بین کشورها است، گفت: امیدواریم این رویداد زمینه تقویت همکاری و رشد اقتصادی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که آشنایی با ویژگی های فرهنگی، اخلاقی و دینی می تواند بخشی از جاذبه جامعه هدف باشد و گردشگران و سرمایه گذاران را تشویق به حضور در چنین فضایی کند، افزود: مازندران از نظر وضعیت اخلاقی، فرهنگی و دینی بسیار مطلوب و مساعد است، مردم این استان در درجه عالی فرهنگ قرار داشته و آثار فرهنگی فراوانی در تاریخ استان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به وجود ظرفیت های تاریخی بسیاری در مناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: ظرفیت های بومی، فرهنگی و تاریخی در این استان وجود دارد از جمله نقاط قوت برای توسعه روابط در بخش های مختلف به ویژه حوزه گردشگری است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به سابقه دینداری مردم استان اشاره کرد و گفت: مردم این استان با افتخار دین اسلام و تشیع را پذیرفته و دیندار و مسلمان هستند و آشنایی آنان با دین اسلام به سده نخست اسلام برمی گردد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اشتراک های دینی بین اعضای سازمان الکو زمینه بسیار مناسبی برای توسعه همکاری اقتصادی است، تصریح کرد: مردم استان مازندران برای دین و اسلام ناب محمدی فداکاری زیاد کرده و تاریخ این استان گواه زیادی از حماسه آفرینی این مردم است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که 8 هزار و 500 اماکن مذهبی در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: همچنین بش از چهار و 700 مسجد و هزار و 361 امامزاده و بقعه متبرکه در مازندران وجود دارد که 73 مورد از این امامزاده ها شاخص هستند و کدام یک قطب فرهنگی و گردشگری محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین به فعالیت دو حوزه علمیه برادران و خواهران در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 30 مدرسه علمیه برادران با حدود سه هزار طلبه و 22 مدرسه علمیه خواهران با دو هزار و 500 طلبه در استان مشغول فعالیت علمی هستند.

امام جمعه ساری با بیان این که مردم استان بیش از 10 هزار و 400 شهید را تقدیم ترویج فرهنگ اسلام کرده‌اند که خودشان و خانواده‌هایشان سرمایه معنوی این استان هستند، تصریح کرد: مازندران به لحاظ زیرساختی و فرهنگی زمینه توسعه گردشگری به ویژه با کشورها عضو اکو را دارا است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که انتظار داریم که این حضور و اجلاس گام موثری در جهت تحقق اخوت دینی، تحکیم روابط دوستانی بین کشورهای عضو و توسعه اقتصادی در حوزه‌های مختلف برای مازندران و کشورهای عضو باشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات