۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۰۸۸۴۰
حجت الاسلام قربانی خبر داد؛

اجرای طرح «قرار دوازدهم» در امامزادگان مازندران

اجرای طرح «قرار دوازدهم» در امامزادگان مازندران
مازندران - معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری طرح ملی «قرار دوازدهم» همزمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت‌‍وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران گفت: طرح ملی «قرار دوازدهم» همزمان با سراسر کشور در دوازدهم هرماه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان که قابلیت اجرای نیات موقوفات را دارند، اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به این که طرح قرار دوازدهم در روزهای پایانی سال قبل در مازندران اجرا شد، افزود: این طرح امسال تداوم خواهد داشت و در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: طرح قرار دوازدهم به نام و یاد امام دوازدهم امام زمان(عج) جهت دستگیری از افراد کم برخوردار با ارائه خدمات اجتماعی از قبیل کمک‌های معیشتی اجرا می‌شود.
 
حجت الاسلام قربانی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، پیگیری درمان افراد معتاد، ایجاد پایگاه‌های سلامت و کمک به دارو و درمان افراد کم برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، عقد قرارداد با نانوایی‌ها در مناطق محروم جهت پخت رایگان و توزیع بین افراد کم برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی را از جمله برنامه‌های طرح قرار دوازدهم در بقاع متبرکه مازندران اعلام کرد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: این طرح امسال در روز دوازدهم هر ماه معطر به نام و یاد امام دوازدهم(عج) اجرا می‌شود.
 
وی با بیان این که همه هزینه‌های اجرای این طرح از محل عواید موقوفات و کمک‌های خیرین مازندران است، خاطرنشان کرد: خیرین و نیکوکاران خیراندیش می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را تحت عنوان مهدی یاوران به بقاع متبرکه سراسر استان تحویل نمایند تا در قالب این طرح و به نام حضرت مهدی ارواحنا له الفدا به دست نیازمندان برسد.
 
حجت الاسلام قربانی، امامزادگان و بقاع متبرکه را ظرفیت ارزشمندی برای تقویت ارزش های دینی و فرهنگی در جامعه دانست و تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای مطالبات مقام معظم رهبری از همه ظرفیت ها در حهت تقویت امامزادگان به قطب فرهنگی استفاده می کند.
 
معاون فرهنگی اوقاف مازندران با اشاره به وجود بیش از هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه در استان، این ظرفیت ارزشمند را فرصت مغتنمی برای تقویت باورهای دینی و ارزش های معنوی در جامعه دانست./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات