۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۰۸۶۳۲
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

اقامه نماز عید فطر در ۳۰۰ امامزاده مازندران

اقامه نماز عید فطر در ۳۰۰ امامزاده مازندران
مازندران - مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی نماز عید فطر در ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمیف مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران آماده استقبال از روزه‌داران ماه مبارک رمضان برای برپایی نماز عید سعید فطر هستند.

وی از اقامه نماز عید سعید فطر در 300 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: توصیه می‌شود نماز عید فطر با حفظ فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در فضای باز اماکن مذهبی برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: به هیأت‌های امنا و خادمین بقاع متبرکه ابلاغ شده که پیش از برگزاری نماز عید سعید فطر محوطه بقاع متبرکه را ضدعفونی کنند.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: شبستان همه امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران در روز عید سعید فطر به روی نمازگزاران باز است، اما از شهروندان تقاضا می‌شود برای ورود برای اماکن متبرکه حتما از ماسک استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: روزه داران در این ماه مهمانی خدا باید از دستاورد‌های ماه مبارک رمضان حفظ و حراست کنند و پاداش یک ماه بهار معنویت عید فطر است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز عید فطر در پایان ماه مبارک رمضان، افزود: عید فطر، جشن بندگی خداوند است و بازگشت به فطرت انسانی است و این عید، عیدالله است و شکرانه یک ماه بندگی برای خداوند متعال است.

مدیر کل اوقاف مازندران به اجتماع عظیم مسلمانان در نماز عید فطر اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین اثر اجتماعی این نماز، پیوند و همدلی مسلمانان و اجتماع عظیم مردم مومن و روزه دار است که موجب تقویت وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی و مسلمانان خواهد شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات