۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۰۸۵۳۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت معرفی اسوه های روحانیت به جامعه

ضرورت معرفی اسوه های روحانیت به جامعه
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت معرفی نمونه ها و اسوه های روحانیت به جامعه تأکید کرد و گفت: باید معرفی چنین شخصیت هایی، نهاد روحانیت از گمنامی بیرون بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه کمیته استانی نکوداشت شخصیت های حوزوی استان با اشاره به این که هر صنفی از مصالح و منافع خود دفاع می کند، گفت: نهاد روحانیت نیز بابد برای ترویج خود و حفظ جایگاه اجتماعی و مرجعیتی که داشت تلاش های گوناگون انجام دهد که یکی از آنها ارائه الگوهای خود به جامعه است.

وی بر ضرورت معرفی نمونه ها و اسوه های روحانیت به جامعه تأکید کرد و افزود: باید معرفی چنین شخصیت هایی، نهاد روحانیت از گمنامی بیرون بیاید.

امام جمعه ساری با تأکید براین که یکی از وظایف مهم ما معرفی مفاخر و شخصیت های بنام حوزوی به جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: باید با تلاش در این عرصه شخصیت های گمنامی که به جامعه معرفی نشدند از انزوا بیرون بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که مازندران در طول تاریخ شخصیت ها و بزرگان حوزوی بسیاری را به خود دیده است، تصریح کرد: ضرورت دارد ضمن شناسایی دقیق این افراد، چنین ستارگان درخشانی به جامعه معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، ترویج و بزرگداشت شهدای روحانیت را نیز اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: باید در کنار معرفی شهدا، مفاخر، علما، نخبگان و خطبای دینی نیز شناسایی و به مردم معرفی شوند.

امام جمعه ساری با بیان این که صنف جامعه روحانیت باید به جامعه نشان دهد که چه مفاخری را در درون خود دارد، خاطرنشان کرد: شناسایی و معرفی این چنین شخصیت های بزرگی به جامعه یک ضرورت مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که این فعالیت ها باید در دو بخش شناسایی و معرفی مفاخر و شخصیت های دینی به جامعه باشد، ادامه داد: باید علاوه بر استفاده از اقداماتی که تاکنون برای بزرگداشت علما و مفاخر دینی انجام شده در جهت تکمیل این اقدامات ارزشمند گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که این اسوه های ارزشمند باید به جامعه امروز به ویژه نسل جوان معرفی شوند، گفت: مدارس، دانشگاه ها، بسیج و حتی خود مدارس علمیه باید نقطه هدف ما در معرفی عالمان دینی به جامعه باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که طلاب جوان حوزه نیز باید سابقه و عقبه خود را به خوبی بشناسند، افزود: در این راستا باید از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی، خطبا و سخنرانان بهره گرفته شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات