۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۰۸۴۲۷
در مدرسه علمیه امام علی ساری صورت می گیرد؛

پذیرش دانش پژوه در مقطه سطح سه رشته مشاوره اسلامی

پذیرش دانش پژوه در مقطه سطح سه رشته مشاوره اسلامی
مازندران - حجت الاسلام جواد فلاح از پذیرش دانش پژوه در مقطه سطح سه در رشته مشاوره اسلامی مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری خبر داد.

حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از پذیرش دانش پژوه در مقطه سطح سه در رشته مشاوره اسلامی مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری خبر داد.

وی با بیان این این رشته تخصصی وابسته به مرکز تخصصی امام خمینی(ره) است، افزود: علاقه مندان به تحصیل در این رشته تخصصی تا پانزدهم اردیبهشت ماه فرصت دارند برای شرکت در آزمون ورودی این مرکز ثبت نام کنند.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به این که آزمون سطح سه این رشته تخصصی هشتم تیر ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد، ادامه داد: علاقه مندانی که در آزمون کتبی و شفاهی توانستند امتیاز لازم را کسب کنند برنامه های آموزشی خود برای سال تحصیلی آینده در این مرکز آغاز خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به منابع آزمون این رشته تخصصی اشاره کرد و گفت: اخلاق در قرآن، مرحوم آیت الله مصباح یزدی، روانشاسی عمومی دکتر حمزه گنجی و روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله آبادی سه منبع آزمون این رشته تخصصی است.

وی همچنین تقویت و توسعه رشته ها و مراکز تخصصی را از جمله برنامه های مدیریت حوزه علمیه مازندران اعلام کرد و افزود: با توجه به تغییر نیازهای جامعه، امروز ضرورت دارد رشته های تخصصی در حوزه های علمیه تقویت شود.

حجت الاسلام فلاح به استقبال طلاب از تحصیل در رشته های تخصصی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای حوزه علمیه استان و فراهم بودن بسترهای لازم در برخی مدارس، توسعه و تقویت این رشته ها ضروری است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدرسه علمیه امام علی(ع) از لحاظ امکانات و زیر ساخت های علمی و آموزشی در سطح بسیار مناسبی است، تصریح کرد: در تلاش هستیم برخی از رشته های تخصصی را در این مرکز مهم علمی استان راه اندازی کنیم.

وی با بیان این که راهبرد ما در سطح مدارس علمیه باید کیفی سازی فعالیت های علمی باشد، خاطرنشان کرد: در همین راستا توسعه مراکز تخصصی و رشته های مورد نیاز جامعه به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام فلاح با تأکید براین که آموخته های علمی ما باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد، تصریح کرد: به همین دلیل تقویت رشته های تخصصی و به روز می تواند در تأمین نیازهای روز جامعه بسیار اثرگذار باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بحث تحول در حوزه به طور جدی تری در حال پیگیری است، ادامه داد: توجه به کیفیت در فعالیت های آموزشی مدارس علمیه در اولویت است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات