۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۰۸۵۳۶
حجت الاسلام اسماعیل زاده:

عالمان دینی مازندران در قالب طرح نکوداشت شخصیت های حوزوی معرفی می شوند

عالمان دینی مازندران در قالب طرح نکوداشت شخصیت های حوزوی معرفی می شوند
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از معرفی عالمان و فرهیختگان دینی استان در قالب طرح نکوداشت شخصیت های حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه کمیته استانی نکوداشت شخصیت های حوزوی استان، معرفی عالمان و مفاخر دینی به جامعه را یکی از شاخص های ترویج معروف دانست و گفت: اگر این اصل محور برنامه های فرهنگی ما باشد بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه رفع می شود.

وی، یکی از مشکلات امروز جامعه را هویت دست رفته جوانان و نوجوانان دانست و افزود: معرفی فرهیختگان و نخبگان به جامعه به بازیابی هویت از دست رفته نواجوانان و جوانان کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده، گرایش به علم و دانش در جامعه از جمله اهداف طرح نکوداشت شخصیت های حوزوی استان عنوان کرد، بیان داشت: گرایش به علم و دانش یک تراز و تعادل در جامعه ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که معرفی هنرمندان و ورزشکاران به طور کامل در جامعه انجام می شود، گفت: اما متأسفانه شخصیت های علمی و فرهیخته به خوبی معرفی نشده اند.

وی با بیان این که در شهرستان ها شخصیت های فرهیخته و عالمان دینی هستند که حتی در میان مردم آن شهر نیز بیگانه هستند، بیان داشت: اگر این طرح به خوبی اجرایی شود این الگو سازی به خوبی صورت خواهد گرفت.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیازمند الگوسازی برای نسل جوان جامعه هستیم، گفت: باید این زیبایی ها در جامعه جلوه دهیم و تبیین کنیم.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که برگزاری این نکوداشت ویژه عالمان دینی است که از دنیا رفته اند، افزود: داشتن اثر، تألیف، حوزه علمیه و همچنین تربیت شاگردان از جمله معیارهای برگزاری این طرح برای عالمان دینی است.

وی با بیان این که هدف ما در این طرح برگزاری یک نشست و نکوداشت علمی برای عالمان دینی هستیم، خاطرنشان کرد: برگزاری این نکوداشت ها متمرکز نخواهد بود و ویژه عالمان دینی هر شهر برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کمیته علمی این مجموعه شورای پژوهش حوزه علمیه استان است، تصریح کرد: شناسایی، احیاء و تجدید چاپ آثار علمی، کتابچه معرفی عالمان دینی و همچنین ساخت کلیپ از جمله اقداماتی است که برای هر عالم دینی انجام خواهد شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات