۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۰۹۱۲۳
در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا؛

مراسم بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید نمونه برگزار شد

مراسم بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید نمونه برگزار شد
مازندران - مراسم بزرگداشت مقام علمی شهید مطهری و تجلیل از اساتید مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا در این مرکز علمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، مراسم بزرگداشت مقام علمی شهید مطهری و تجلیل از اساتید مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا امروز در این مرکز علمی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری از ایشان به عنوان الگویی نمونه برای دانشجویان و طلاب یاد کرد و گفت: شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری از جنبه معلم بودن و از جهت ماندگاری تفکراتش با آثار و کتب حائز اهمیت و قابل بحث و بررسی است.

وی افزود: حوزه می تواند با تربیت طلاب خوش استعداد به جامعه افرادی را تربیت و تحویل جامعه راه استاد شهید مطهری را در همه ابعاد علمی و اخلاقی ادامه دهند که پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح، شهيد مطهري(ره) را مرزبان به تمام معنا در علوم ديني معرفي کرد و گفت: شهيد مطهري(ره) لباس روحانيت را بالاترين افتخار در طول عمر خودش مي داند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت شناسايي رمز ماندگاري آثار و نوشته‌هاي استاد شهيد مطهري از سوی طلاب و روحانیان تأكيد كرد و گفت: آثار شهيد مطهري به قدري اثرگذار و مطلوب است كه امام راحل همه آثار اين علامه شهيد را تاييد كرد.

وی در نظر گرفتن نيازهاي روز جامعه در تأليف‌ها، نوشتن مطالب پس از مطالعه عميق و كامل و رعايت تقواي همه جانبه را از ديگر امتيازها و ويژگي‌هاي آثار شهيد مطهري عنوان كرد و افزود: به همين علت است كه آثار شهيد مطهري زنده و پويا است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اين که شهيد مطهري هيچگاه جز براي دفاع از اسلام گام برنداشت، يادآور شد: شهيد مطهري اسوه اخلاق و تفکر اسلامي بوده و پيشرفت علمي ايران اسلامي را در تمام زمينه‌ها بيمه کرده و در حقيقت ايشان حق حيات معنوي بر همه جامعه دارد.

وی با بيان اين‌که شهيد مطهري موفق شد يک نهضت فکري سالم را در جامعه ايجاد کند، گفت: بايد زمينه لازم براي آشنايي جوانان و به ويژه دانش آموزان با انديشه ها و آثار اين شهيد بزرگوار فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح با بیان این که گفتار و نوشتار آن دانشمند بزرگ سرمايه هاي مادي و معنوي ما در عرصه فرهنگي است، ادامه داد: ايمان و اخلاص و نياز سنجي عامل ماندگاري و تأثيرگذاري آثار شهيد مطهري است و هرچه زمان مي گذرد انديشه هاي تابناک وي عالَم علم را روشن مي کند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات