۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۰۹۱۲۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

رشد اقتصادی کشور در گرو تقویت تولید دانش بنیان است

رشد اقتصادی کشور در گرو تقویت تولید دانش بنیان است
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که مسأله شعار سال باید از سوی همه نهادها و دستگاه های اجرایی با جدیت دنبال شود، افزود: رشد اقتصادی کشور در گرو تقویت تولید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری بهره گرفته شود.

وی با بیان این که مسأله شعار سال باید از سوی همه نهادها و دستگاه های اجرایی با جدیت دنبال شود، افزود: رشد و توسعه کشور در حوزه اقتصادی به طور حتم در گرو تقویت تولید است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مقام معظم رهبری امسال علاوه بر مسأله تولید بر ضرورت تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نیز تأکید داشتند، تصریح کرد: رشد اقتصادی و کاهش وابستگی کشور به بیرون در گرو تقویت تولید داخل است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که باید میزان واردات به کشور کاهش و صادرات را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیازمند تقویت تولید داخل با بهره گیری از ظرفیت دانش بنیان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر این که تحقق عملی شعار سال مقام معظم رهبری نیازمند عزم ملی است، ادامه داد: همه بخش های کشور باید در این خصوص برنامه محور حرکت کنند تا شاهد جهش عملی تولید در کشور باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در طرح ها و بخش های مختلف تأکید کرد و گفت: در مازندران سپاه کربلا طرح توسعه ای مناسبی را با برش های شهرستانی تهیه کرده که باید از این طرح ها در جهت توسعه استان بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری همچنین از آمادگی بسیاری از سرمایه گذاران در جهت کمک به طرح ها و برنامه های دولت انقلابی برای توسعه استان هستند، افزود: باید با تشکیل کمیته ای تخصصی از این ظرفیت های ارزشمند استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به مشکلات زیست محیطی و بحث پسماند در مازندران اشاره کرد و با بیان این که برای رفع این مشکلات باید طرح مدونی تهیه شود، گفت: باید میان حفظ محیط زیست و ایجاد صنعت در استان یک همپوشانی ایجاد شود و اینطور نباشد که به بهانه محیط زیست از خیلی صنایع محروم شویم.

وی همچنین از بی توجهی های صورت گرفته به منابع طبیعی، جنگل خواری و محیط زیست انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در این سال ها نه جلوی تجاوز به منابع طبیعی، جنگل خواری و محیط زیست گرفته شد و نه صنعتی هم وارد استان شد.

امام جمعه ساری با بیان این که در مسأله پسماند متأسفانه در طول این سال ها یک طرح مشخصی وجود نداشت که زباله ها این گونه در دل طبیعت رها نشود، تصریح کرد: پسماند یک طلای کثیف است و می تواند تولید درآمد بکند و باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود به سفر رییس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پس از این کشور نسبت به مسأله تجاوز به منابع طبیعی تصمیمات خوبی گرفته شد و کمیته ای در استانداری و دادگستری تشکیل تا از ساخت و سازهای غیرمجاز در منابع طبیعی جلوگیری به عمل آید./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات